• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Mopedvin

Då kanske man kan konsultera vinexperten, Lappis! Vita viner ör en gråzon, det enda vi köper i stort sett är Stoneleigh sauvignon blanc. Gillar torra, halvtorra

• Piggelin1

Hej o välkommen mopedvin!
    Känner igen ditt nick faktist - har du hängt i restråden månne (själv har jag tyvärr inte hunnit kika in där senaste månaden eller så, så jag menar längre tillbaka - iutifallatt du varit där nyss)? Eller är det ngn annanstans ifrån?
    Kull med Prag, har tyvärr inte varit där ännu.

• Lapinette

Cicci - vi har ingen bebis nästa år . Troligen åker vi till Korea i april-juni någon gång. Kanske blir det t o m senare.

Mopedvin - Japan blir i april... sen har jag kollat in ett b&b för 5-årig bröllopsdag i maj och i början av juni åker vi till Island. Prag är jättefint. Var dock där med jobbet mitt i snökaos så det är säkert ändå vackrare i maj.

Gällande vinklubb så har jag och maken diskuterat med vänner om att ordna middagar och sen köpa dyra champagner/viner och ha provning. Måste bara se till att ha tillräckligt med glas och göra verklighet av det. Annars är vi duktiga på att dricka lite dyrare viner när som. Försöker skriva in vinerna vi druckit men tyvärr glöms det bort emellanåt.

• Mopedvin

Cissi - Prag är liksom VÅR stad, har varit där x flera och älskar det. Har alltid bott "inneboende" hos en gammal dam i hennes imponerande gamla sekelskiftsvåing som hon hyr ut men nu ska vi bopå hotell, www.castlesteps.com. Budapest är också underbart men det blev Prag pga vår historia med den staden och att vi hawr bröllopsdag... På Gotland ska vi hyra hus 1 vecka på norra gotland och sen på Lantgård på mellersta Gotland, fole, kul för barnen, vi gjorde det förra året på österlen, helt fantastiskt!

• Lapinette

Mopedvin har bl a varit inne på restråden så det är säkert där du känner igen henne.

Gällande vita viner så är jag där väldigt trogen Frankrike. Förut dracks det enbart Chablis. Sen gick vi över till Sancerre och nu har det slunkit ned en hel del Riesling. Men torra, mineralrika så skulle jag säga Chablis. Kan liksom inte bli fel. I sommar blir det en tur till Alsace för att lära oss mer om just Riesling .

• Piggelin1
    Mopedvin skrev 2011-02-01 10:50:38 följande:
    Då kanske man kan konsultera vinexperten, Lappis! Vita viner ör en gråzon, det enda vi köper i stort sett är Stoneleigh sauvignon blanc. Gillar torra, halvtorra
    Ahhh, det älskar jag med! Saint Clair o Vicar's Choice är oxå himla bra o oxå från Marlbourough-området.
    Pekfingervals här, sitter o ammar...
  • Lapinette

Cicci - Grekland är underbart! Vet du vart ni ska?

Märks det att kaninen vaknat upp nu ? Sorry, så fort resor och vin nämns då tittar jag fram.

• FruCicci

Lappis, vi ska vara ett par mil utanför Athen, Glayfada heter det
    Vi kommer åka dit över en långhelg bara. Tänkte försöka få barnvakt ett par dagar.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!