• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • FruCicci

BS, ja vi bor ju liksom runt hörnet. Sen har jag bestämmt att allt går om man vill.... nästan allt. Min make tycker vissa saker är mer stressande än jag, men som jag sa till honom behöver man ju inte välja de förnämligaste restaurangerna, utan ta de där barn är välkomna. Till och med hundar är välkomna på vårt olearys Det är plus!

nä nu ska jag äta lunch!

• BrudSommar2006

Lapinette, ja just det, nästa vinter är ju typ i år redan! Ojoj.

• fru AM
    FruCicci skrev 2011-02-01 11:45:45 följande:
    ååååå Ska du till London AM, det lät ju helt fantastiskt roligt!
    Är det ett tjejgäng eller åker du och maken med kompisar?
    Det var verkligen länge sedan jag var i London!
    Skulle inte vara fel över en helg.....
    Jag åker med min ibland lite knepiga svägerska och så min brorsdotter som fyller 18 (resan är en överraskningspresent). Vi får se hur det går - niecen är i alla fall rilog, smart och supersnygg så hon kommer väl ha ett koppel dreglande engelsmän efter sig  
  • BrudSommar2006

Maken måste till London nu med jobbet och först tänkte jag, hm, kanske jag ska ta barnen och följa med men jag kom snabbt till sans igen!

• Fossing77

smint - det kanske är en egen vilja som bor där inne? "jag ska minsann inte ut för att mamma vill det." Flört men nu måste det väl ändå vara din tur snart?

Inget som hört hur det går för Oupsie? Är ju riktigt nyfiken på hur det går. Glad

• Vännerfan

Nu vaknade jag också till lite, trots en natt med extremt lite sömn (Lillprinsen är förkyld, big time).

Piggelin, Hur fungerar det med barn på Karnelund? Ni har väl haft med Amanda dit? Kan man sitta i restaurangen/på gården efter att man lagt barnen på rummet och slå på babyvakten?

Cicci, Vi ska precis köpa en mini-tv till Prinsen att ha i bilen. Faktiskt föreslog han att jag skulle kolla på det medan han var på dagis idag!. Han skulle fått i julklapp, men vi lånade en först för att se vilka funktioner som var bra att ha och sen efter nyår har vi inte rest mer och det har inte blivit av att vi köpt. Så jag passade på att använda det som argument till att han skulle sluta med blöja på natten och det funkade jättebra! Han har inte kissat en droppe sen dess (9 nätter nu) och proklamerar varje morgon att han inte gör det för då får han en egen tv! Så, nog babblat, vad har ni för någon och är ni nöjda??

• Mopedvin

Det funkar att åka bil för oss med ibland, sist åkte vi tre timmar utan stopp och lillpojken var vaken hela tiden, satt i baksätetnoch jollrad och lekte medans brorsan sov som en gris sen stannade vi och åt och åkte sen 1,5 timme till men sen var de bra less så då var det dags för paus över natten.

• BrudSommar2006

AM, men det var faktiskt ett riktigt bra present-förslag! Har sett att jag inte behöver ta mig längre än till centrum numer för att plocka upp den heller!

• Vännerfan

Välkommen Mopedvin!

Nej, gick du på lunch nu Cicci! Är det någon annan som kan rekommendera någon mini-tv? (Heter det så? Eller det är väl en dvd-spelare vi är ute efter så han kan kolla på film. Den får inte stänga av sig när man stänger av bilen iaf för det var irriterande).

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!