• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Piggelin1

Kul att ni planerar besöka Karnelund, Lappis!

• fru AM

Kan meddela att jag inte längre har en bebis! Hektor har kvalificerat sig för att kallas barn ... Han kan låsa upp pappas iPhone, han går själv och hämtar sin "dagens outfit" i garderoben - inklusive favoritstrumpor, hans lägger fram sin systers ytterkläder och skor när de ska till dagis ... Eller är det butler han är?

• FruCicci
    Piggelin1 skrev 2011-02-01 11:27:29 följande:
    *tillbaka t pekfingervalsen...*
    Cicci, vi har redan gjort det vi med, 2008, funkade kanon! Bilade till Italien när A var 8 månader, därefter Alsace, sen brorsan i Amsterdam. Har tänkt ngt liknande i höst, fast fler veckor, kanske en månad eller så. Filmer till A, o lilleman som fortfande borde sova rätt mkt om dagarna
    Okej, missade det
    Då vet du ju hur bra det faktiskt kan vara
    Men jag har förståelse för att det inte passar alla.
    Vi bilade mycket när jag var barn, så jag är så van vid det (även om vi flyger hit och dit med våra ungar med).

När vi var i Kroatien så åt vi alltid middag efter barnen somnat på restaurang. De däckade i tvillingvagnen och vi satt i lugn o ro, men det är ju inte alltid det funkar
    Lät perfekt med balkong och ost och vin!
  • BrudSommar2006

Hej Cicci, har du varit hos doktorn än? Så där som du beskriver att man bara kan ta in över natten där man råkar befinna sig önskar jag att vi kunde göra också men jag tror knappast att det kommer att bli av någonsin för jag är så nervöst lagd att jag inte klarar att åka iväg någonstans utan att ha boende bokat! Klarar inte att vara trött och ha hungriga, skrikiga barn och så sitter man på någon motorväg och har ingen aning om vart man ska ta vägen, usch. Fast livet blir liksom lite mindre spännande på mitt sätt...

Hej Piggelin, här kommer ett äpple Äpple.

Lapinette, är du helt säker på att ni inte kommer att få ett barn någon gång under nästa år? Jag tycker de här köerna verkar leva sitt eget liv, först händer inget och sedan rasslar det iväg. Har sparat hotell-länkarna och ska titta på dem senare, det är väldigt trist här när du inte kommer in och skriver om senaste restaurangmenyn och det senaste glammiga inköpet, jäkligt trist faktiskt!

• Mopedvin

Am - tanten med lägenheten hittade vi förata gången år 2000 då genom en tidning (internet var ju inte lika utbrett då) sen har vi återvänt till henne flera gånger och trivts jättebra, hon har flera rum hon hyr ut och på den tiden i började bo där var dt väldigt billigt med, vilket passade bra då vi var fattiga studenter... Vi hade gärna bott där igen men vi ville bo andra sidan "ån", på lill-sidan den här gången!

• FruCicci

AM, vad underbart med 2 nya uppdrag (samma produkt bakom båda eller?)
    Magen mår bra idag. jag har googlat på symtom och det kan vara vad som helst igentligen. Så jag avvaktar lite. Har pratat med min mamma som kan dessa saker och Victors bästa kompis mamma är läkare med fokus på magen, så ska prata med henne också.
    Jag mår jätte bra men är trött... inte så konstigt kanske!

Apropå restaurang med barn. I söndag var hela familjen på O Learys och åt middag. Vi har varit där och tagit oss en drink mellan varven, men det var verkligen kanon bra. Vilken service och vilken personal, de tog hand om våra barn hela tiden och vi kunde äta och de leka

• BrudSommar2006

AM, hur har det gått med glamouren förresten, var inte det ett nyårslöfte??

Här börjar träningsvärken i axlarna äntligen släppa lite, inatt kanske jag klarar mig utan värktabletter, men, men, i helgen ska jag förhoppningsvis på't igen. Fast kanske att jag skulle försöka ta mig till Telis och träffa Snigeln istället, vilken tid har ni sagt? Tänkte att då besparar jag ju Snigeln en tripp hit också, så kul är det ju inte att åka runt halva Stockholm när man är på kort-besök.

• Lapinette

BS - jag hoppas verkligen att vi får ett barn nästa år ... men nästa vinter (så som Cicci skrev) kommer vi inte ha fått något.

Cicci - bila i den bemärkelsen som vi gör när vi är ute och reser tror jag blir jobbigt med barn men att dra iväg och sen bo på ett och samma ställe under längre tid kan jag absolut tänka mig att göra förutsatt att barnen uppskattar bilåkandet. Skulle bli tokig om den lilla satt och gallskrek hela vägen ned till Frankrike.  

• FruCicci

Vad roligt att Hektor har blivit stora killen
    Till och med Livias grejor åker fram, det var imponerande... där är inte vi ännu även om lilla Louise är stora tjejen nu också, och likt Hektor väljer kläder och bestämmer
    Men hon vägrar ha hästsvans, jag som önskade mig massa tjejigt till henne i julklapp! hårspännen och snoddar etc.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!