• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Ska lägga O'Learys på minnet.

Undrar när Iris blir torr på nätterna, någon natt ibland är hon ju det men oftast har hon ju kissat i blöjan på morgonen. Varje eftermiddag som hon råkar slockna i saccosäcken framför tvn medan jag lagar middag så kissar hon ju på sig om man inte hinner dit snabbt och få på henne blöja så helt klart verkar hon inte vara mogen än. Tyvärr. Annars tycker man ju att hon borde kunna sova någon timme innan det händer en olycka i alla fall men icke.

• Lapinette

AM - lycka till med blötdjuret!

BS - ska nu kila iväg och ta en lunch med din syssling. Har bestämt lunchdate massor med gånger då jag skulle ha åkt till kund som sitter i närheten där hon jobbar men kunden har skjutit på besöket TRE gånger nu så det blir en lunch på stan istället.

Härligt om illvrålet i bilen avtar efter 1 år eftersom vi troligen kommer att få en 1-åring .

Nej, nu kilar jag iväg. Bye!

• BrudSommar2006

Iris älskar sin tv i bilen men jag har ingen koll på vad vi har faktiskt. Fast hon var snäll att åka långt med i bilen redan innan hon fick den i och för sig.

• Mopedvin

Smint - tack! Vi ska hyra i ett samhälle som heter Bläse, hos ett konstnärspar, wiveka och Gösta Wallmark. Ja att bebisen inte kommer ut är ett kapitel för sig det. Har eg inga tips förutom färdknäpp kombinerat med vila. Vila stimulerar till oxytocin-produktion (därför föds många barn på natten)

• BrudSommar2006

Lapinette, vad trevligt, hälsa!

• Mopedvin

Herregud, nu måste jag äta lite jag med,

• Fossing77
    Mopedvin skrev 2011-02-01 11:56:22 följande:
    Smint - tack! Vi ska hyra i ett samhälle som heter Bläse, hos ett konstnärspar, wiveka och Gösta Wallmark. Ja att bebisen inte kommer ut är ett kapitel för sig det. Har eg inga tips förutom färdknäpp kombinerat med vila. Vila stimulerar till oxytocin-produktion (därför föds många barn på natten)
    Mina har startat på natten alla tre, funderade på om det var en slump, men det kanske inte är då Glad
  • fru AM
    Mopedvin skrev 2011-02-01 11:56:22 följande:
    Haha: det huset tittade vi på!  Damen i konstnärsparet jobbade ihop med min mamma länge (på dagis). Vad världen är liten!
  • nennesjuttioåtta

Vila säger du? Jag gjorde inget annat än låg i hängmattan från 2 veckor före BF och två veckor efter, och färdknäppade några gånger men inte fan hjälpte det Och att de kommer ut när de är klara ger jag inte mycket för heller. Pricken var ju 2 månader gammal när han dök upp. Ut. 

Hej förresten Mopedvin, och välkommen! I mina trakter säger du? Jobbar du på sjukhuset här också? 

• nennesjuttioåtta

näääe, redan dags att äta lunch! *kurr kurr*

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!