• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Mopedvin: hur hittade ni tanten med uthyrningsrummet i paradvåningen? På nätet? Låter som ett kul sätt att bo på!

• Lapinette

Piggelin - Karnelund har vi planerat in när vi ska dra ned bilen till Europa i sommar och jag tycker absolut att ni ska åka till Lissabon. Så härligt land, Portugal!

• FruCicci

Gewürztraminer är sååååååååååååå god Mums!

Piggis, om inte era barn är åksjuka, så är det skönt att bila i europa. Det har vi gjort sedan Victor var nyfödd. man kan stanna vart som helst när som helst och bara ta in på något litet Zimmerfrei längs vägen.
    I somras bilade vi ner till Kroatien, det var toppen skönt!

• Piggelin1
    Mopedvin skrev 2011-02-01 11:13:51 följande:
    Lappis - det gör ni rätt i! Vi hyrde hus i Provence ( då jag efterfrågade rivierantips i resetråden) när äldsta sonen var 1,3 år, helt underbart, perfekt då vi åkte med min familj, att kunna sitta ute på kvällen o h dricka vin och äta ost medsns barnen sover, perfekt! Skulle inte orka ha med trötta barn sent på restaurant, det går bort för mig, hur gör ni andra?
    Precis så som är planen för Italien efter sommaren/till hösten! Vi var i Paris när Amanda var knappt två år, hon häll på att riva restauranten vi var på en av kvällarna. Nästa gång vi tar med barn till storstad så hyr vi lägenhet.

När vi var på Rivieran i somras så hyrde vi lägenhet - när dottern somnat satt vi på balkongen & bara njöt av lugnet, tystnaden & goda ostar med mera... Passade oss perfekt!

Äsch, nu hojtar lilleman - måste ev avvika
  • fru AM

Cicci: hur mår magen idag? Har du varit hos doktorn?

• Lapinette

AM - tack för brasan ... önskar bara att den kunde ge mig lite värme också.

• Piggelin1

*tillbaka t pekfingervalsen...*
    Cicci, vi har redan gjort det vi med, 2008, funkade kanon! Bilade till Italien när A var 8 månader, därefter Alsace, sen brorsan i Amsterdam. Har tänkt ngt liknande i höst, fast fler veckor, kanske en månad eller så. Filmer till A, o lilleman som fortfande borde sova rätt mkt om dagarna

• FruCicci

AM, den länken passar en gråmulen dag som denna
    Är det nytt uppdrag på G?

• fru AM
    FruCicci skrev 2011-02-01 11:27:46 följande:
    AM, den länken passar en gråmulen dag som denna
    Är det nytt uppdrag på G?
    Två nya faktiskt!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!