• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Mopedvin

Nenne - efter min långa smygisperiod har jag ju så smått börjat fatta var i landet ni befinner er och jag tror vi bor i samma stad. Jag inboxar dig!

• Mopedvin

Am- jaså??! Ni tittade på det huset? Irl? I så fall hur vr det? Kul sammanträffande!

• smint

Mopedvin: Ah bläse är ju superfint. Ingen aning om vem paret är men det låter mysigt iaf.   Tycker jag vilar och vilar hela tiden.. men men för eller senare kommer den ju.. Dottern kom på bf+4 och var relativt stor för att vara tjej, så undrar hur stor lillebror nu kommer vara.. känns som de pyttiga kläderna jag lagt ned inte kommer passa.. men vi får se

• Mopedvin

Smint - vad kul att Bläse är fint, har aldrig varit där! Hur stor var dottern? Är det en pojk i magen? Ja statistiken säger ju att man ofta får större barn (speciellt om det blir en pojke andra barnet) men undantag finns alltid, jag själv är ett fick först en pojk på 3900 två v för tidigt och sen den andra en vecka för tidigt, han vägde 3340, till min stora glädje. Kom in på fåörlossningen 05.40 och 05.59 är han född. Det är väldigt få andra-förlossningar som tar längre tid än första gjorde, dt gör väldigt mycket att en redan har banat vägen! Hur ser din sf-kurva ut?

• _koko_

Har missat hela dagens snack och hinner inte läsa ikapp (försökte men fick ge upp), men har dvd-tips:

Vi har en från clas ohlson med två skärmar för 1500:- tror jag. Funkar skitbra i bilen (laddar i cig-uttaget) och har även batteri. MEN, det finns skärmar med betydligt bättre batteritid, vilket är bra när man inte sitter i bilen! 6h finns det flera som har vet jag, Philips bla. Vet dock tyvärr inte var man köper dem eftersom jag fick reda på det efter att vi hade köpt vår. Vår har max 3h har jag för mig.

• Ore

Vinkar till Mopedvin och hälsar välkommen.

Inga nyheter från Oupsie än?

Men smint har inrapporterat förträffligt, synd bara att rapporteringen fortfarande är "inget på gång".

Lappis: Du får inte hålla dig så i skymundan, vi behöver ju dig och dina inlägg för att lyfta upp oss andra ur välling- och blöjträsket och få in litet mer glamour i tråden - t.ex. med resor, vin och god mat

• FruCicci

Vänner, jag kan ringa dig när jag pratat med maken, jag har naturligtvis ingen aning om vad vi har. Den är iaf inköpt på Clas Ohlson och den är lätt att ta med sig när man är borta på middagar etc, så man Victor kan sitta och tita på film innan han somnar typ.

Inget nytt från Oupsie.... okej.... hoppas de ligger och snusar på nyfödd Daisy nu!

• Ore

Hoppas att AM lyckas mosa till blötdjuret rejält!

Och som info till Mopedvin och ev. övriga intresserade så har vi Blivande fru L med de smaskiga muffinsen som sin avatarbild som är barnmorska Men sådana kan vi väl inte få för många av här, väl?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!