• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Mopedvin

Am - ja huset har tre rum och kök, fem bäddar. Passar oss bra med två barn ni som är intresserade www.stugknuten.com sök på bläse, sen är det kalkstenshuset

• Mopedvin

Jag hade också ångest över att stora E ( min äldsta) aldrig slutade med blöjor... Tänkte att två år var väl lagom ochbörjade lite till sommaren då ham var 2,3 men det sket sig, o sen kom ju brorsan och sket det sig ännu mer sen när ham var lite mer än tre sa han en dag bara : nu vill jag inte ha blöja mer, sen över en helg var han torr både på dagen o natten... Jag tror definitvt det beror på mognad, om man inte gör som min mamma som satte mig påmpottan typ när jag började sitta

• MSW

Vänner: hur gammal är prinsen? (----) åh vad jag blir sugen på att resa till alla ställen ni pratar om!! Vi funderar på att åka till Malmö första helgen i mars, lite för att komma iväg och så råkar det vara trädgård och villa hem mässa där den helgen.. Fast inget bokat än... (----) hmmm.. Vad var det mer nu då..?

• fru AM
    Mopedvin skrev 2011-02-01 15:11:02 följande:
    Am - ja huset har tre rum och kök, fem bäddar. Passar oss bra med två barn ni som är intresserade www.stugknuten.com sök på bläse, sen är det kalkstenshuset
    Jaså 5 bäddar ... ja då var det något med fördelningen eller läget eller något annat som bokningsproppen Maken reagerade på Det är säkert jättefint!
    Jag önskar att du kunde hälsa Viveka från mig men det skulle ju bli jättekonstigt
  • Vännerfan

Nu har jag nog hittat de dvd:ar Koko och Cicci har och även den Koko tipsade om med längre batteritid. Ska visa maken ikväll, så får vi se vilken det blir! Tack för hjälpen! Hade inte tänkt på att fråga er om detta förrän Cicci skrev om det.

Piggelin, Ja, jag ringde ju dit med kort varsel sist (då när vi messade) och då var det ju fullt, så ska tänka på det! Kan man åka dit med barnen är det ju super, för barnvakt över natten får vi inte så ofta direkt. Har haft 2 barnfria nätter ever varav en var precis innan lillprinsen föddes och då fick jag veta det samma dag, så då sov vi hemma för vi vågade ju inte åka iväg.

Ang. avundsjuka så är det nog det jag är mest avis på av allt nästan. Folk som kan sticka iväg på tu man hand en natt eller två. Vi känner båda två att det varit en helt annan sak att ha barn och hålla kärleken vid liv om man haft barnvakt med jämna mellanrum. Vab-hjälp har vi, men det är inte alls det vi behöver. För det första vabbar vi ju i stort sett aldrig och för det andra är det att komma iväg lite vi skulle behöva. Få ett brejk. Jag ska iaf försöka se till att komma iväg en helg själv här i vår, för jag har inte haft någon barnfri tid alls utom lite på någon tjänstresa och det är ju inte så mycket att se fram emot direkt...

• Vännerfan

MSW, Prinsen är snart 3 år och 9 mån.

• Tinga

En ny trådbebis är född!

Fick just följande meddelande från Oupsie:

Hej, 13.30 tittade Daisy ut. Vi mår bra. Rapportera gärna till tråden, vi tittar in igen när vi har lite mer ork. Kram Oupsie

Så jag säger det igen; stort grattis till hela familjen! {#emotions_dlg.flower} Kram!

• Lapinette

Ahhhh... vad skönt!!!!! GRATTIS OUPSIE AND MROUPSIE till lilla Daisy!!!!!!!!!!

• Piggelin1

Åhhhh, grattis Oupsie-familjen! Äntligen är Daisy här!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!