• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Undrar också hur det går/gått för Oupsie!!!

• fru AM

Hej Mopedvin! Jag älskar också Lindts havssaltsvariant (Lappis har för ovanlighetens skull fel här). Kul med en (till) barnmorska!

Oupsie? 

• FruCicci

Mopedvin!
    Vilket nick Välkommen!

Kikar in för att se om Daisy tittat ut!? Men icke...
    Inte någon Cicci-förlossning för Oupsie då inte!  Det är i och för sig bra när man har lite mer tid på sig än 2 minuter
    Lycka till om ni tittar in nu på morgonkvisten (förmiddag kanske det är mer) och grattis i förskott!

Här är det tröttmössa
    Måste rycka upp mig, men det är svårt!
    I dag satt jag och önskade att jag kunde fått vabba, hemska mig

Lappis, vi har funderat på att sticka iväg till solen nu inom någon månad. Om min man följer med kan det tänkas bli Thailand, men om inte så tittar jag på Dubai. Jag vill åka till ett ställe där jag känner mig hemma om jag ska dra själv med mina barn. Maken är mellan uppdrag (han är egenföretagare) och vet inte exakt när nästa startar, men antagligen är det väldigt snart då allt är så gott som klart. Grejen är att han har nog inte direkt diskuterat semester till att börja med.... sen har han ett jeansföretag med, han är inte aktiv utan sitter i styrelsen och det har varit nyemission just och vd är han inte nöjd med., lite meck kan man säga.
    Ja ja han vill med iaf

Har funderat på Gran canaria, med bamseklubb etc, men det kostar ganska mycket, typ 25 000 för 3 stycken (dvs 2 barn + jag) så då kan man lika gärna ta sista minuten till Thailand och bo lyxigt.
    Men som vanligt lutar det åt Dubai.
    Sen ska jag själv till Palma i mitten av april, jag har aldrig varit där, så det ska bli helt underbart roligt att få komma iväg själv och uppleva detta ställe. Långhelg bara, men ändå!

• Lapinette

Cicci - låter härligt vilket det nu än blir. Själv har jag suttit och tittat på solresa till nästa vinter . Känner att jag inte kommer att orka med att vara hemma en hel vinter till. Hoppas du får med dig maken men jag förstår att det blir lite meckigt med hans jobb.

• FruCicci

Va lappis, har du kollat nästa vinter?!?! Hur tänker du då? Ska du ta med dig bebisen då eller?

• FruCicci

Nä jag förstår att du inte orkar vara hemma en vinter till, det orkar jag inte heller och inte mina barn heller. Min son har tjatat om våren varje dag i 1 månad. Han säger att han vill att någon ska ta bort snön nu och att det räcker etc etc.... hela min familj är tokless så därav desperat resa..... man mår bra av att kolla iaf

• Mopedvin

Lappis - jaså du lägger in vin i excel också, spännande! Jag och min man har en liten "klubb" tillsammans med mina föräldrar, där vi lägger pengar varje månad, och sen köper vi lite dyrare viner och sen har vi lite improviserad vinprovning när vi träffas... Jättekul! AM - jaså det finns en barnmorska till på tråden, det har jag missat! Cissi - kul med reseplanering, min man och jag ska tilp Prag i maj (5-årig bröllopsdag, vad ska ni göra Lapinette? Är det då det blir japan?) Sen blir det gotland i sommar

• MSW

Argh, förstår inte varför grannen måste lyssna på så hög musik att basen hörs in i vårt sovrum varje vaken stund!! Jag får riktig panikkänsla när jag bara hör "dunk dunk dunk".. Jaja, får väl gå och försöka fixa lite med plugget ist...

• FruCicci

Mopedvin: Prag är jätte vackert! Där har jag varit ett par gånger! Budapest är lite vackrare, men de påminner om varandra Jag gillar verkligen Budapest!
    I sommar ska vi iaf till Grekland på bröllop, i mitten av juli. Har aldrig varit där heller, så det ska bli spännande. Sen har vi prelbokat lite. Ev åker vi ett par dagar till Gotland i slutet av juli.
    Har ni hyrt stuga då eller har ni eget hus Mopedvin?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!