• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oms

gick glad i hågen till jobbet idag, pratade resa och fick kommentarer om min solbränna och att det lysteom mig - härligt att få höra det!  men blev sen snabbt tillbakaskufad till verkligheten när jag kom in på mitt rum... Har galet mkt att göra på jobbet, helt sjuuuuuukt mkt visade det sig... inte nog med att jag har sjuka balanser pga min ledighet (ingen gör ens jobb när man är borta utan det kommer in mer för varje dag) samt omorganisationen som skedde när jag var borta utan sen så ska vi tydligen ha kickoff på torsdag, kundkommunikations utb på måndag (varför då???), möten hela nästa tisdag o halva onsdagen, jag ska sen på läkarbesök gånger 2 nu på tisdag (spirometri och neurografi - spännande!)  möte x 2 på onsdag, logopeden med stora på fredag, sjukgymanstik imorn och tandläkarebesök för både mig själv o dotra nästa onsdag... NÄR ska jag hinna jobba?

mitt i allt det kom då vår utredningschef in och frågade om hur jag hade tänkt att att lägga upp arbetet i psykskadeteamet nu när jag är tvärteamföreträdare... jaa, hur har jag tänkt mig det... hmm få se nu... typ inte alls! shit ska jag tänka på sånt nu också, det lät ju så mkt bättre på pappret att få nytt ansvar men nu så ojdå - nu ska jag visst planera för teamet också....

jaja, ja har ju faktiskt fått en fantastisk skön semester så jag ska inte klaga, jag vet, sorry!

kom precis på att jag måste maila skolan om veckans läxor för stora tjejen samt ringa BUMM för åb tiden..

Då var man igång igen då

Nu ska jag se film med maken - tjingeling

• porchez

nu har jag fått bekräftat att det är hundfjället som gäller och vänster fot fram. Så nu kan jag gå och lägga mig! även om jag inte ens gjort hälften av den jag tänkt hinna med ikväll. Men en rolig beställning från HM Home blev det, äntligen någon som säljer sänkappor till 140 sängar. Alla inredningsmässor jag varit på har gjort mig sugen på att göra om mer här hemma skoj med dyrt...

Och ja bilder på allt det nya (soffan m.m.) kommer när jag blir klar, nu ser allt bara ut som ihop-plock.

Men sängen var det ju....

• Klockarbol

Hej och tack för rapportering MrOupsie!

Jag fattar fortfarande inte penntricket... *kliar mig i huvudet och känner mig smådum*
    Ska man bara stå rätt upp och ner lixom?

Å andra sidan är dom här behagen typ B75 i taxöronform... Så om inte schampooflaskan är alldeles för blank så hänger nog den oxå kvar...

• passionsblomman

Piggelin, jamen jamen, nu räcker det väl med att fylla 40+ hela tiden i några år? Då har man god anledning att fira alla födelsedagarna ordentligt varje år också. Eftersom amn fyller så jämnt och bra.

Cicci, akta dig och din mage! Det finns inga pluspoäng för att gå och ha ont utan att låta någon hjälpa en. Vare sig i magen eller någon annanstans. Det har jag börjat lära mig. Smärta är kroppens sätt att tala om att vi behöver ge den uppmärksamhet på något visst område. Magen brukar vara en väldigt tydlig signal om att man måste förändra något för balansens dskull, om det inte rör sig om någon sjukdom.och då är det ju verkligen viktigt att få veta vad det är.
    Min lillasyster gick och blödde ur tarmen i flera ÅR utan att säga något till någon, jobbade på, bet ihop-och blev dödssjuk och vi höll på att förlora henne! Ingen i vår familj är stolt över hennes smärttålighet utan helt upprörda över att hon inte sa något och inte sökte hjälp. Läkaren var vansinnig och sa att hade hon sökt i tid hade de kunnat rädda hennes tarm.Idag har hon opererat bort hela tjocktarmen och fått ändra sina vanor helt. Jag vill inte skrämmas eller pekpinna, men jag blir orolig!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • porchez
    Klockarbol skrev 2011-01-31 22:03:02 följande:

Hej och tack för rapportering MrOupsie!

Jag fattar fortfarande inte penntricket... *kliar mig i huvudet och känner mig smådum*
    Ska man bara stå rätt upp och ner lixom?

Å andra sidan är dom här behagen typ B75 i taxöronform... Så om inte schampooflaskan är alldeles för blank så hänger nog den oxå kvar...

Stå rakt upp, lägg en penna precis under bröstet om den hänger kvar, alltså kläms fast av bröstet mot magen så klarar man inte penn tricket!
    Fastnar pennan = hängbröst
    Fastnar den inte (så har vi konstaterat här idag) = med små bröst
  • porchez

oms - usch vad jobbigt! Känner precis igen mig i den stress man får av högar på skrivbordet.

• nennesjuttioåtta

Tillbaka, maken hade ju gjort te och skorpor med ost*gilla*

Lapinettisen – varmaste hoppistudskramar, jag vill ju läsa om ert liv också! Skit samma om det hör till ämnet. Goda middagar, polaren Roger, resor (just det, måste kolla restråden) och kärlek och fina skor Och köplats när det är kikdags!

Oupsie + Mr OOOOOuupsie Håller tummarna att ni inte behöver vänta ett skift till! Heja, heja, heja! Följ med värken, glöm bort att den var jobbig för den kommer aldrig igen. 

Tamejfan, jag vill göra det igen. Revansch!  

• Lapinette

Jösses, aldrig hört talas om detta penntrick men lika bra är nog det . Själv är jag en A70 som har "byggt" upp mig lite och kan ha A75 eller B75. Tror risken för hängbröst är jäkligt liten... brösten lär ju knappast bli varken större eller "urmjölkade" .

• porchez

återigen sova var det!

skickar mig själv i sängen!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!