• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

Pricken bet en annan tjej i rumpan idag på ÖF. Fast hon kände ju inget med blöja på. Det enda vi såg var ett blött märke på jenaskjolen när hon kröp vidare. hahahah!

• Tinga
    Fru FruLLan skrev 2011-01-31 21:16:25 följande:
    Tack för kramar tjejer
    Måste bara förklara mitt lilla utförandeskap.

det är inget illa ment alls det är inte NI som gör att jag känner mig utanför. Utan det känns bara som att alla är så glada, planerar barn, är gravida, har små bebisar och lever livet.

Så där är alla på ena sidan gravida som fan och glada
    och på andra sidan...
    jag och ingen graviditet, ingen mage, ingen glädje.

ja jag bkänenr mig utanför, men det beror ju på MIG.
    Gissa hur många gånger jag har känt så, både vad gäller andras graviditeter (alltså efter att Piff & Puff var födda och jag kände mig snuvad på konfekten, dvs sista trimestern) och även när det gäller andras barn; alla är så glada och har det så mysigt, och vi bara kämpar med att få dem att äta och är sen för utpumpade för att orka njuta av det som faktiskt är bra.

Många kramar; det är verkligen tufft att förlora något man så innerligt ville ha.
  • nennesjuttioåtta
    Hattis skrev 2011-01-31 21:20:47 följande:
    Japp! Och jag skulle vilja hävda att det är en paradgren för oss med mindre boobs. Fast förr eller senare så kommer vi nog inte heller undan, åldre + ev barnafödande = taxöron
    moaaahahahhaah jag kan inte ens hålla kvar ett blyertsstift!
  • porchez
    nennesjuttioåtta skrev 2011-01-31 21:21:03 följande:
    vad snackar vi för penna här. Är det en blyerts HB eller stor fet märkpenna i filt (valfri färg)?

Frullan, jag förstår tyvärr alldeles precis hur du menar. *kramar om* Det är kämpigt som fan ibland och motvind och jävulskap och det enda man ser är andras lycka som på andra sidan ett fönster. Svårtillgängligt och ingen skulle ändå höra om man knackade på därute där man står i snöstormen. Men vi vill gärna att du kommer in, även om du har en liten bit kvar i skiten att trampa. Ös ur dig, vi vill höra!  
    helt säker på att det är en blyertspenna a la skol-modell
  • BrudSommar2006

Nenne, ojoj, vad ska det bli av honom med sådana tendenser redan, haha!

• nennesjuttioåtta

*flashar boobsen*
    Cyberspace must see this:

( . )( . ) 

• Tinga

Var håller Lappis hur förresten? Hoho - man saknar dig när du inte är här, för du brukar ju synas till dagligen.

• porchez
    Hattis skrev 2011-01-31 21:22:43 följande:
    testade just
    och resultatet??
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!