• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Hattis

Imponerande Vickan, F-kupor som klarar penntricket medverkar nog annars ofta i mindre barntillåtna filmer...

• nennesjuttioåtta

BS – näe, vad trist att de inte hade fisk på hämtet! Glömde ju bort att du inte äter kött. Pfaahaha schampooflaska! Du är för rolig!

bada varje dag? MMOOOOHAHAHhhaaaahahahaha *host host*. Varannan - var tredje dag blir det. Ibland 4. Lortguckun.  

Muggles – jag som trodde han var sen. Eller jag har egentligen ingen som helst aning, jag är fortfarande i chock att han var spädbarn i en vad blev det nu... 3 dar. 

• BrudSommar2006

Jag och mamma åkte skidor igår och jäklar vad stor en golfbana är, vi trodde aldrig att vi skulle komma tillbaka till början igen, vi kom bara längre och längre bort kändes det som. Typiskt nog så hävde mamma omkull sig i en nedförsbacke och gjorde illa knät så dant att hon inte kunde fortsätta åka sedan och det tog en jäkla tid att gå bredvid skidspåret den sista biten. Jag har inte fattat tidigare hur backigt det är på en golfbana, vi åkte dit för att vi trodde att det skulle vara lite lättare att åka där men icke. Själv vräkte jag också omkull mig, raklång bakåt, tredje gången jag gör det nu och det gör lika ont varje gång, luften går liksom ur en och man tror att man fått ryggskott innan man kommit upp och fått röra lite på sig. Verkar inte finnas någon bättring för någon av oss, vi ligger liksom som skalbaggar som hamnat upp och ned när vi ramlat, mamma och jag.

Det jag inte fattar är hur man åker med hund, det var jättemånga som gjorde det, men hur gör man i alla långa, branta nedförsbackar? För oss skulle det iofs inte vara något problem eftersom vi går ned men för alla andra.

• Hattis

Jag försöker framförallt undvika att tvätta håret varje dag. Har kommit till ett läge där det funkar med varannan - så skönt. (Har ruggans tort hår)

• nennesjuttioåtta

ja det var det jag trodde var penntricket, att pennan ksulle vara kvar! Eftersom jag inte hade kunnat hålla kvar en penna om jag inte legat i pikstil.

• Hattis

Men Nenne - penntricket är ju ett hängbrösttest...

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    Hoppas att Daisy är ute och andas frisk luft nu! heja heja Oupsie.

Cicci: Men fy gumman vad läskigt med din mage. Shit det måste du verkligen kolla upp OMGÅENDE!

Tack för kramar tjejer
    Måste bara förklara mitt lilla utförandeskap.

det är inget illa ment alls det är inte NI som gör att jag känner mig utanför. Utan det känns bara som att alla är så glada, planerar barn, är gravida, har små bebisar och lever livet.

Så där är alla på ena sidan gravida som fan och glada
    och på andra sidan...
    jag och ingen graviditet, ingen mage, ingen glädje.

ja jag bkänenr mig utanför, men det beror ju på MIG.

ville bara förklara
    puss

• Oms

Sa precis till maken att det minsann finns andra äkta hälfter som går in på BT och rapporterar när deras kära fruar inte har möjlighet att själva göra så... han tittade på mig o sa NEJ det kommer jag inte att göra, så mkt tid som du lägger på den sajten har jag inte och om jag ska börja följa alla dessa tjejer än mer nära än vad jag gör nu kommer vi inte att prata om ngt annat här hemma... JAg uppdaterar på FB istället så får dina vänner läsa där vad som händer om du själv inte kan skriva - ok?

ja vad säger man, stackarn han har nog fått BT överdos, haha

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!