• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

BS: jag tror inte bad i sig orsakar öroninflammation (behövs det inte bakterier för det?). Men enl ngt jag läste så sitter en del av vårt immunförsvar i vår hud och badar man varje dag så tvättar man bort det där lite skyddande hudlagret. Kanske inte så viktigt för oss vuxna (vi duschar väl oftast minst en gång per dag) men viktigare för barn. Plus att de har känsligare tunnare hud så att de lättare kan få problem. Själv skulle jag aldrig orka bada Moa varje kväll men det är jag det...

PB: just det - GRYM sammanfattning också, du fick nog med mer än jag kom ihåg...

AM: jag menade just det att som jag har förstått det så är MacLaren i en klass för sig när det gäller paraplysulkys (så ta inte åt dig) men de märken jag har haft erfarenhet av (betydligt billigare) är inte så bra.

Porchez: kul med Sälen, hoppas du kan koppla av! Jobba 13 dagar i rad lät inte nyttigt...

Nenne: wow! Och jag tänker "men rulla redan, han som är så liten"  - jag verkar glömma hela tiden att han ju inte är så liten längre.

Nä nu måste jag kolla på Gynekologen!

• porchez

just det Mugglan därför ska man ju ha det stadiga benet bak, för man styr med det...hmm kommer nog gå... åt helvete det här

• BrudSommar2006

Iris och Astrid badar varannan dag, ibland kan jag känna att varje dag skulle vara bra för Astrid har ju matrester i hela håret efter varje gång hon ätit och Iris har ju ibland sand i hela håret efter dagis men jag tror att det torkar ut för mycket.

Penntricket känns meningslöst att prova här, kanske skulle prova med en schampoflaska möjligen.

Nenne, jag såg att de hade hämtmat och blev glad tills jag såg att det inte fanns något för mig att äta då medan om vi går dit så finns det en (1) fiskrätt. Fisken fick man tyvärr inte på hämtmenyn. Fast om vi går dit tidigt och äter fort så ska det väl gå! De hade ett lekrum såg jag, bra för Iris men det hjälper ju inte Astrid...

• Oms
    AM - hushållsskola? vad ska maken lära sig och hur gör du *kan ju aldrig skada att man få lära sig lite knep*

Fossing - hej hej på dig med

Smint - hoppas dottern blir frisk och att du snart får kläcka du med - övertid är inte skoj (tror jag som själv aldrig gått över)
  • porchez

Muggels - ja ska bli skönt med lite ledigt och att komma bort (även om jag inte varit mycket hemma på sistonde) nej jag känner nu att 13dagar är  lite mycket, och hade tur som fick åka hem tidigt, annars hade jag jobbat 17dagar men nu är den perioden slut och nästa gång är i slutet av augusti så jag hinnet glömma bort, eller byta jobb!

• BrudSommar2006

Hundfjället har ju Poolariet, fast vi upptäckte sist att man ska vara där tidigt och inte tro att man kan bada när man vill på dagen för när vi åkte därifrån innan lunch typ så var det lång kö in på folk som stod och väntade på att några skulle gå ut för det var fullt.

• Tinga
    BrudSommar2006 skrev 2011-01-31 21:02:27 följande:
    Penntricket känns meningslöst att prova här, kanske skulle prova med en schampoflaska möjligen.
    *skrattar så jag får ont i magen* Du är bara så skön, BS!
  • Tinga

Här duschas eller badas det ungefär 2 ggr i veckan, ibland bara 1, beroende på nersmutningsgrad. Piff är också lite torr i huden, så vi vill inte låta honom duscha eller bada alltför ofta.

• porchez

duscha(bada varje dag tror jag inte alls är bra, inte för vuxna heller. Men eftersom jag tränar så duschar jag varje dag, men de dagar som jag inte tränar på så brukar jag försöka låta bli att duscha, speciellt på vintern då man blir så torr...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!