• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

Hej Oupsie, hoppas allt går bra! (Tack för rapport Mr Oupsie)

• muggles
    Telis skrev 2011-01-29 11:10:51 följande:
    Oms, jag är dålig på sammanfattningar men jag vet att det inte har fötts några barn i tråden iallafall. Men nu går vi och väntar med spänd förväntan på smint och Oupsie, där är det dags any day now. (smint, hoho?! )

Det viktigaste som har hänt medan du har varit borta är att muggles Ada & Beda fortfarande lever och mår bra - det hängde verkligen på en tunn tråd ett tag. Mugglan drabbades av TTS, ett mycket allvarligt tillstånd och var tvungen att åka till Huddinge och opereras. Det var en mycket riskfylld operation men den gick så bra den bara kunde gå och tvillingarna verkar må bara finfint, fast muggles måste nu gå på kontroller en gång i veckan för säkerhets skull. Det var en riktig trådpärs!
    Shit jag fick tårar i ögonen när jag läste det här. Jag har nog inte insett hur jobbigt det var, puh.
  • muggles
    Tinga skrev 2011-01-29 12:42:20 följande:
    Oupsie - kanske lika bra att det inte blev idag då, om du nu inte mår riktigt bra, men jag förstår att det känns lite som ett antiklimax också.

Jag har ytterligare en sängfråga; är det någon som vet om det finns plastad frotté för 90x200-sängar att köpa någonstans? Med två storkräkare i familjen hade det känts bra att kunna plasta hela sängen. I nödfall får vi väl köpa mindre på IKEA, så får jag sy ihop den.

Muggles - en fråga till dig; ni köpte ju ny ledstång till er trappa för ett tag sen - var hittar man det? Vi ska renovera "trapphuset" och allrummet där uppe om några veckor, och tänkte att vi skulle byta ut ledstången då, men jag har ingen aning om var man hittar det. Finns det kanske på vanliga byggvaruhus?

Ore - du kanske också har koll på ledstänger, förresten?

Puff var i princip feberfri idag på morgonen, så nu är det full fart som vanligt här.
    Tinga: vi har 90x200 plastad frotté i Moas säng. Tror vi köpte det på en barnaffär, typ Babyproffsen. Hon kräks ju inte i normalfall men ibland åker de ju på kräksjuka och en gång har hon faktiskt kissat i sängen, så det är absolut ett måste! Vi köpte en lite dyrare variant som andas jättebra.

Ledstänger finns på diverse nät-sajter men vi köpte på Hornbach, de har så man kan köpa metervis har jag för mig. Vi köpte typ "rundstång" i ek. Sedan kapade maken dem i rätt storlekar och lackade dem och köpte väggkonsoler i borstad metall. Blev asbra! (Bild finns på FB men påminn mig så kan jag skicka bild.)
  • Tinga

Heja Oupsie och Mr. Oupsie! Jag behöver ju inte ens bidra med någon sms-tjänst när det nu är direktrapportering i tråden.

Puff hade öroninflammation i ena örat, men fick en 5-dagarskur med Kåvepenin. Hoppas att det gör susen. Men det är tredje öroninflammationen på 8 månader, så kommer det en till snart får vi nog be om att få rör, för så här kan det ju inte vara meningen att det ska vara.

Det blev f ö en omgång medicin till mig också, fast Primolut Nor, för att skjuta på mensen nästa vecka när vi ska till Gran Canaria. Eftersom jag är så himla oregelbunden nuförtiden har det varit svårt att förutspå huruvida det skulle inträffa under resan eller inte, men nu har jag sett ÄL-spår, så då är det lika bra att ta det säkra före det osäkra. Fast jag fick betala 200 spänn bara för receptet, eftersom det egentligen är medicin "som inte behövs". Fast det är det lätt värt. Solsemester och tant är ingen rolig kombo.

• Tinga
    muggles skrev 2011-01-31 17:50:36 följande:
    Tinga: vi har 90x200 plastad frotté i Moas säng. Tror vi köpte det på en barnaffär, typ Babyproffsen. Hon kräks ju inte i normalfall men ibland åker de ju på kräksjuka och en gång har hon faktiskt kissat i sängen, så det är absolut ett måste! Vi köpte en lite dyrare variant som andas jättebra.

Ledstänger finns på diverse nät-sajter men vi köpte på Hornbach, de har så man kan köpa metervis har jag för mig. Vi köpte typ "rundstång" i ek. Sedan kapade maken dem i rätt storlekar och lackade dem och köpte väggkonsoler i borstad metall. Blev asbra! (Bild finns på FB men påminn mig så kan jag skicka bild.)
    Ja tack; gärna bild.

Jag var på Jysk igår för att köpa frotté, men det var liksom gummi på baksidan, så det köpte jag inte. Det måste ju bli jättevarmt och obehagligt! Ska försöka få till ett besök på typ Babyproffsen eller liknande med det snaraste, men då måste jag till Malmö, så lite meckigare blir det. De små från IKEA får duga så länge.
  • sweetstreet

Åååååå Oupise och Mr Oupise!!!
    Jehooo!
    Tänk att Daisy är på väg!!!! .-)

Underbart!!!!!

Stort Lycka till! Skickar så mycket energi jag bara kan!

• sweetstreet

Snartis,
    Hoppas det gick bra på KUB idag!

Telis,
    wiiiih! Du kan äta igen! underbart!!!

Snaily,
    å så det blir S-holm nu till helgen. Kul!
    Önskar jag kunde komma jag med...  

• sweetstreet

Koko,
    tack för input ang min kompis.

• sweetstreet

Tinga
    vad jobbigt med sjuka barn. Hoppas det blir bättre snart. Själv har jag åkt på Lilltjejens förkylning så det dånar. Näsan rinner och jag känner hur det liksom bygger upp sig i bröstet så jag lär får  hostan from hell så småningom tror jag. Men men....

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!