• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • _koko_

AM - Har du sett att man kan beställa ett "säkerhetskit" till dem (pga klämskadorna i usa)? Kolla babylands hemsida annars. Tror inte det behövs egentligen, men det skadar ju inte heller och vill man sälja vagnen vidare kan det säkert vara bra att ha.

• Fossing77

Ore - Nä, smidigast i lastavdelningen är den inte. Det är det bästa med vår P&T. Inte nog med att den är en syskonvagn, den är lättare att lyfta och viks ihop till nästan ingenting :)

Ska jag överleva penntestet så måste jag träffa doktor "lyfta-upp-och-fylla-ut" först... ;)

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    läser men skriver inte.
    Känner mig lite för ledsen och utanför för att göra det.

men håller tummarna för de barn som ska födas i dagarna och att ada och beda fortfarande mår bra.

Grattis sweet!

• Ore

Frullan: Förstår att du känner dig ledsen, men vill inte att du ska känna dig utanför...! Du är välkommen här när som helst (såklart) vare sig du är ledsen eller glad...

• Ore

Och över till något helt annat, så är jag väldigt nöjd med att relativt snabbt ha fått min chef att inse att jag behöver en ny telefon. En Iphone blir det

• MSW

Åh, jag undrar hur det går för Oupsie och Daisy!

Frullan: *kram*

Jag är verkligen inte på humör idag! Känner mig verkligen som att jag vaknat på fel sida! Ingen särskild anledning, bara att jag inte tål någonting! Tur att jag mesta dels har suttit hemma för mig själv.. Får ta ut aggressionerna på gympan ikväll!

• fru AM
    _koko_ skrev 2011-01-31 12:45:25 följande:
    AM - Har du sett att man kan beställa ett "säkerhetskit" till dem (pga klämskadorna i usa)? Kolla babylands hemsida annars. Tror inte det behövs egentligen, men det skadar ju inte heller och vill man sälja vagnen vidare kan det säkert vara bra att ha.
    Det hade jag nog hört men glömt det. Vi räknar med att köra ner vår vagn till fälgarna - först Livia i 4 + år sedan Hektor ... Lär inte bli så mycket kvar att sälja vidare

Ang. KRÄKIS - jag trodde man blev både kräkig och dålig i magen av kräksjukan? Men vi har hittills inte haft det (pepparpeppar) så jag vet inte?
  • Fossing77

AM - Calici som är den sk vinterkräksjukan, aka Kräkis, har en tendens att komma båda vägarna ja... ;)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!