• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snartis

Varför blir kroppen helt galen när man blir gravid? Mitt hår blir bara lockigare och lockigare, ser helt permantat ut idag gaaaahhh...
    Sen har jag redan fått ta fram de större BHarna. Snart är man väl Dolly igen, fast maken älskar det hahaha

jaja I-lands problem jag vet...

• Fossing77
    Snartis skrev 2011-01-31 10:15:06 följande:
    Varför blir kroppen helt galen när man blir gravid? Mitt hår blir bara lockigare och lockigare, ser helt permantat ut idag gaaaahhh...
    Sen har jag redan fått ta fram de större BHarna. Snart är man väl Dolly igen, fast maken älskar det hahaha

jaja I-lands problem jag vet...
    Hi hi! Nån ska ha dom problemen oxå ;) Själv har jag precis slutat amma, så nu är det slut med Dolly-tiden här... smått deprimerande syn blev dom... ;)
  • Snartis

Mugglan: oupsie har/hade tid kl 9 imorse

• Snartis

Fossing: efter Kicken så blev de 1 storlek större än innan efter jag slutat amma så hoppas att det inte blir så denna gången. Så svårt att hitta Bh som det är idag.

• Fossing77

Snartis - Ja, så kan det ju oxå gå. Jag har fortfarande samma storlek som innan alla barnen, men konsistensen är något sladdrigare om jag säger så ;)

• fru AM

Ore: kul med vagninköp! Jag tycker Baby Joggern verkade klart intressantast av de där - rent komfortmässigt är kanske Brion bekvämast, men det är ju en utrymmesfråga också. 

Om du tror att en paraplyvagn skulle funka så har vi en sån här, kan verkligen rekommendera märket/modellen: http://www.babyland.se/sulky-maclaren-techno-xt-black_x_MCWER11022.aspx  Livia åker fortfarande i den ibland (vi köpte den som resevagn hennes första sommar och sedan dess har vi den som extravagn. Den har fått vara med om det mesta i underlagsväg. Går att fälla till liggläge och har massor av smarta små finesser. Och blir liten (elelr snarare lång och smal) vid ihopfälling)

• fru AM

Angående BH-storlek så har jag en storlek större än innan de två mindre barnen. Och jag är rätt stolt över att jag klarar "penntestet" efter 3 barn och 41,5 levnadsår

Angående maken och hans hushållsskola så går det väl sådär. Vi börjar bråka så fort vi försöker prata om problemet men själva andemeningen verkar ha gått in så han snabbar sig betydligt mer nuförtiden. 

• Fossing77

AM - schiesse! jag har failat penntestet sen Elliot slutade amma när jag var 25.... fusk! :D

• Snartis

Hahah gamla goda penntricket, har inte testat på flera år. Kanske ska göra det ikväll

• Snartis

Vi köpte en resesulky men slängde den efter ett tag, så svår att svänga och välte om man hade en väska hängade om Kicken inte satt i vagnen. Näää då var Teutonia Fun bättre och var nästan lika stor ihopvikt

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!