• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint

men vi var mycket nöjda med babyjoggern innan snön kom  och fördel där var att det var fullt liggläge i den. 

• fru AM

Ore: min och din uppfattning om terräng kanske skiljer sig lite! Men vi har haft vår paraplyvagn på sandstränder och på skogsvägar och på stenigt underlag ... Den är ju superlätt och lätt att packa också. försök hitta den på någon babyaffär och känn på den! Eller som sagt kom förbi och kläm på vår (som dock har fyra svåra år på nacken)

• Ore

Smint: Jag kan nog undvika snö, och det är som sagt den fyrhjuliga varianten som kommit nyss som jag är intresserad av... Så det låter ju lovande!

Jag ska ju inte byta ut min Mistral S, bara komplettera med en ytterligare vagn. Ser smidigheten i att inte behöva lyfta i och ur vagnen i bilen i början och slutet av färden när vi ska åka någonstans, bland annat. Och även om vi inte ska resa någonstans i närtid, så är ju lillkillen i behov av vagn ett tag till...

• Ore

AM: Det låter som min uppfattning om terräng också Jag är ju inte ute på några långpromenader på skogsstigar direkt, så det är ju inte värre än att en smidig vagn kan fällas ihop och så får lillkillen gå bredvid vagnen, eller bäras, ett litet tag...

Ska se om jag hittar MacLaren-vagnen någonstans... Tack för tipset

• fru AM

Det verkar tyvärr som om MacLaren bara säljs av Babyland och det finns inte så många Babylandbutiker i dina krokar, Ore ...

• passionsblomman
    Fossing77 skrev 2011-01-31 09:49:34 följande:
    Koko - Ha ha! Har dom snoris med? Å vad sjutton kallas då diarré? ;)
    Bajsis såklart. Det sätter jag en hundring på att hon säger.

(Ursäkta, jag håller på och läser ikapp, men detta var jag tvungen att replikera på.)
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • fru AM

Innebär inte KRÄKIS (dvs kräksjukan) både kräk och bajs?

• fru AM

Nu ska jag ut och äta lunchis med min gubbis

• passionsblomman
    fru AM skrev 2011-01-31 12:14:25 följande:
    Innebär inte KRÄKIS (dvs kräksjukan) både kräk och bajs?
    Gör det? Usch! Jag har tack och lov sluppit denna farsot so far. *peppar peppar*

Annars gillar jag det Jamtska uttrycket "magafare"om magsjuka-kan vara i vilken ände som helst, medan "rännskitan" är mer precis i fårga om ände. Min gamla FN-soldat här i huset håller sig till "Jallan" kort och gott. Hans berättelser om hur det var i Libanon när detta drabbade alla uta undantag är...mustiga. Kräks
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!