• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • _koko_

snartis - Skönt att det är bättre med kicken, lät jättejobbigt!!! Lycka till idag, håller tummarna!

• Snartis

Ingern arbetsmoral alls idag, väntar bara på att tiden ska gå så vi kan åka till kuben

• Fossing77

Klockarbol: Tur det finns föräldrar och barn som tänker på säkerheten. :) Jag har iofs överlevt utan väst sedan jag började i stallet när jag var 4½ år, men det är en sabla bra uppfinning som borde vara obligatorisk för alla som sysslar med hästar. De må vara snälla, men oj vilka fegisar de är ibland. ;) Tur att allt gick bra ändå.

Oupsie: Hoppas allt går bra för er och massor med lycka till!!

Oms: Hej hej! :)

• smint

MSW: Dottern föddes på BF enligt sista mens och bf + 4 enligt UL.    Nu är jag på BF + 6...  Men nu kan det lika gärna vänta tills dottern är frisk  

Snartis: Lycka till idag, kommer gå bra. Härligt att kunna rida, och har en kompis som red länge i grav.

• Piggelin1

God förmiddag på er!

PB - jag fyllde skräcködla redan förra året - men tack ändå

AM - på tal om att PB skrev om att du satt mannen i hushållsskola - hur har det gått? Hur är era morgnar nu?

Lycka till på KUB'et Snartis.

Koko, gott att killarna är på bättringsvägen.

Lilleman ligger & sover på övervåningen, så jag ska passa på att göra mig en kopp kaffe & småfixa lite.
    Fick en sån där härlig känsla alldeles nyss, när jag strök honom över kinden, innan han somnade - "Jag är KÄR!!" Just det där när det bubblar upp mer & mer efter ett par månader - mmmmm Det gäller att ta vara på de där stunderna när de dyker upp

• Piggelin1

Tinga, inser att jag inte varit inne i restråden på evigheter när jag inte ens har koll på att du ska ut & resa!
    Eller förresten, är det den där resan med ngn av era föräldrar som fyller jämnt? Isf har jag lite koll ändå, men det var verkligen jättelänge sen jag ens läste i tråden nu, ska kamma mig & kika in där...
    Japp, superkul att se klänningen växa fram, innan dess var det bara en massa meter oklippt tyg

• _koko_

piggis - Underbart! Jag insåg häromdagen när conny ropade "mamma" att jag är MAMMA.

• Snartis

koko: åhh vad härligt skönt att komma bort utan barnen och bara få vara för er själva. Såna resor är underbara, slippa allt hemma och bara koppla av...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!