• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oms

godmorgon tråden

tack för en liten trådupdate Telis!

och Mugglans tvillingar drabbades av TTS?  så hon väntar enäggstvillingar alltså! men gud vad läskigt! en av de ovanliga men oerhört fruktade komplikationerna med tvillinggraviditet! och hon som varit så orolig just för komplikationer med att vänta tvillingar?  men fy vad hemskt, Idag ha rman förvisso kommit långt med laserkirurgin men ändå - det  är ett mkt allvarligt tillstånd för båda fosren men främst för mottagaren framförallat innan åtgärd men det kan också påverka många olika funktioner resten av livet. Jag hoppas verkligen att operationen har lyckats häva tillståndet i tid och att de ev kvarvarande problemen är av mindre karaktär! vilken tråkig anlednign att besöka KS Huddinge  för om än att de är oerhört kompetenta på det sjukhuset. vad skönt att de små liven för stunden verkar mår bra och att hon återhämtat sig lite, skickar massor av styrkekramar till dig Mugglan!

SMint - symptom??? är det på gång!! spännande! här hålls det tummar o tår! bor du nära ditt sjukhus?

OUpsie - du har gått över tiden va? det känns så så nu får det väl vara dags ändå!! bor ni nära sjukhuset? vart ska du föda?

sitter uppkrupen i soffan och lyssnar på en riktigt fly förbannad Mathilda som inte fick leka klart innan hon skulle klä på sig o åka till kyrkan med pappa. Pappa började med att vara pedagogisk och lät henne låsa en liten kista men när hon började bli arg för att pappa gjorde "åt fel håll" ja då gav han upp och lyfte upp en skrikande o sparkandes mathilda och började klä på henne...en "underbar" ålder.... fast själv tycker jag att det är rätt så kul att hon har så mkt temperament, det är bara nyttigt, vi vuxna får helt enkelt bara lära henne att hantera sin ilska, frustration o besvikelse.

Japp - semestern var fantastisk och det är få förunnat att få åka med familjen och ändå vara ledig så jag är mkt tacksam för det! Men den har varit välbehövlig - hösen har ju varit sjukt jobbig och nu sätter det igång igen med läsxor, möten, läkarbesök, nattvandring, och väldigt mkt arbete, inte minst det fackliga med anställningsintervjuer, organisationsförändringar etc.... på måndag börjar det!

nu ska jag logga in på jobbdatorn och börja plöja igenom mina mail...

• porchez

Hej alla! Nu är jag hemma igen, en dag tidigare än väntat och idag ska jag vara helt ledig! Så skönt efter att ha jobbat 13dagar i rad. Började dagen med en sovmorgon till nyss sen träning, shopping promenad i det underbara vädret och sen bara ta det lugnt och njuta av att jag har ett liv utanför jobbet. Jag har inte hunnit läsa ikapp nånting de senaste två veckorna? nåt som har hänt? Ser att vi inte fått några nya trådbebisar iaf.

• Oupsie

Hej hej, här är jag, idag igen .

Vi fick inte komma in idag heller... och det var samma surtant som svarade. Ringde in vid 8 för att få besked att ringa in vid 10, men när jag ringde vid 10 så var hon faktiskt trevlig. Då bad hon om ursäkt att det inte fanns plats idag heller, och att jag skulle ringa imorgon igen. Hon sa också att hon hade satt upp mig som prioritet imorgon, så får vi väl se om det gör någon skillnad.

Vaknade med huvudvärk idag också, antar att det är för att jag är nervös. Det är jobbigt att vänta, på vad det nu är man väntar på .

Oms, nä, jag har inte gått över tiden, men på grund av foglossningen så får jag bli igångsatt. Vi bor nära sjukhuset, knappt fem minuter med bil. Hade det inte varit för foglossningen hade vi kunnat gå dit .

Smint, jobbigt med förkylning . Hoppas att det går över snabbt. Spännande med känningar .

Vickan, hoppas att det blir mer tid för dig och maken idag. Och tack för kramen!

PB, tack .

• BrudSommar2006

Oupsie, ah, denna väntan, fast å andra sidan kanske ett par dagar kan göra underverk med öppnandet av livmodermunnen som väl var delvis stängd fortfarande, så kanske gör det att det blir lite lättare när det väl är dags?

Omsan, Muggles får väl svara själv men vad jag förstod så verkar det ha gått bra med den där operationen. Det som var så fruktansvärt tråkigt och som drog ner stämningen igen sedan var att det var Muggles och en tjej till som opererades samma dag för samma sag och ingen av de andra tvillingarna klarade sig. Fast stor tur för Muggles så klart och jag vet inte hur tacksamma vi alla var efter att ha fått höra ett par dagar senare att i alla fall första hindret var avklarat.

PB, jag har försökt köra din taktik med mat och motion i rimlig mängd men det föll som sagt nu när det blev helg och nu verkar jag snarare ha gått upp den här veckan. Ska försöka en vecka till men om jag inte klarar att hålla en vettig nivå själv på det får jag väl bita i det sura äpplet och betala dyra pengar till viktväktarna ändå. Annars går hela det här året också och inget händer.

• BrudSommar2006

Smint, glöm inte nässprayen när ni åker in! Går ju åt skogen med lustgasen annars.

Ska iväg och åka skidor senare idag, äntligen kommer mamma och jag iväg. Tror vi ska prova golfbanan, där verkar ju alla människor vara. I motionsspåren här är det så jäkla backigt så där klarar vi inte att åka tyvärr. Man går på snedden upp och på snedden ner så det blir ju nästan inget åka av.

• smint

Nja verkar inte vara något på g, så jobbigt dr här, med dottern så satte det ordentlig fart med en gång med kraftiga värkar. Oupsie: åh så synd att ni inte fick komma in idag heller oms: tar nog 25 minuter in om det inte är ngn trafik. Hoppas det finns plats på SÖS'. Porchez: välkommen hem och njut av din lediga dag.

• Oms

BS - tack för mer update jobbigt med Iris vikt/Storlek etc jag vet ju precis vad du pratar om då jag varit överviktig i hela mitt liv - vägde 4,3 ngt sånt när jag föddes och har sen alltid genom alla år legat över alla kurvor. min mamma gick till dietist med mig, skolsköterksa läkare ja u namet it, första gången på viktväktarna var jag 16 år...

min största rädsla är at ngn av mina döttrar ska drabbas, jag vet ju hur jobbigt det varit/är och det är ngt jag inte vill att mina barn ska behöva gå igenom. stora tjejen ligger bra till även om on anser sig vara tjock så har hon XS i kläder o väger 53 kg till sina 159 cm och det är väl däromkring hon kommer att ligga.

lilla tjejen är redan nu både längre o tyngre än "medel" men inte speciellt märlkbart ändå dock har hon en aptit som inte är av denna värld och henne måste man ha koll på, både vad hon äter o när hon äter... hon äter ff välling 1-2 ggr dag men ingen läsk, saft, godis, bullar etc, itne ens bröd utan bara vanlig mat så hon har helt klart mian anlag om än att hon inte är överviktig som jag var i den åldern. men visst är det så så trist att man redan i så unga år måste tänka på detta...

kram till dig!

• viktualia

BS - jag hör ju till dem som är frälsta på Viktklubb.. jag tror att det var Klockarbol som skrev nåt i stil med att  "det inte är så jobbigt att lägga in allt man äter när man ändå sitter en massa vid datorn"... Men det är ju individuellt. Och jag borde också göra att ryck... men har hittills inte lyckats dra igång projektet...

Oupsie - jooo det blev mer tid att umgås med make och son idag. Men nu ska jag ta tag i del två av tråkprojektet. Och sända många tankar till alla som konstruerat system för att föreningar inte ska fuska till sig bidrag.. det tar verkligen TID att fylla i allt jox på rätt sätt. BLÄ!

• Tinga
    passionsblomman skrev 2011-01-29 22:46:51 följande:
    Tinga, jag skulle kunna ha en lååång utläggning om de monumentalt stora skillnaderna i "stolt" och "självgod". Men jag torr du vet alldels utomordentligt vl själv att de orden inte är samma sak, så det kan vara. Istället säger jag bara: Var STOLT för bövelen kvinna, för satan i gatan vad ni har kämpat med det här! Piff & Puff kommer aldrig så länge de lever att kunna tacka er nog.
    Du kommer att kunna hänvisa ALLT i framtiden till "Jag må kanske icke fött er med smärta, åtminstone är det en baggis i sammanhanget, men jag har torkat, lirkat och trugat utöver att vaka, oroa mig och hoppas för era liv så ni har EN DEL att återgälda" och så ger du dem toaborste, skurtrasor och smutstvätt och pekar, medan du själv sitter i finfåtöljen, lojt tillbakalutad med ett glas vin. Så det så.
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!