• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie

Hej igen, det blir ingen igångsättning idag. Känner mig både lättad och besviken på samma gång. Tänker ta det lugnt och vila idag, har ordentlig huvudvärk, vilket jag gissar beror på nervositet och att jag inte sovit så bra i natt.

Blev tillsagd att ringa imorgon igen för att se om det finns möjlighet då.

• Oms

Godmorogn tjejer!

ber om ursäkt men har INTE läst igenom de senaste 3 veckornas skriverier här inne - kan någon ge mig en update om det viktigaste?

Tack för alla välkomnanden - ni är för söta!

Och ja, Resan har varit fantastisk!! kan ni tänka er men jag har haft SEMESTER! helt otroligt men jag har tom hunnit att läsa 3 böcker denna resa ( Igelkottens elegans, 100-åringen som hoppade ut genom fönstret o försvann samt skumtimmen)! känner mig nästan euforisk när jag tänker tillbaka på tiden i Gambia - så underbart!

vi har inte haft så mkt sol, tyvärr många många dagar med riktigt molnigt väder men då har man haft desto mer tid till att göra andra saker utan att känna att man måste vara på stranden - självklart har vi kunnat bada i atlanten o legat o guppat i vågorna i det salta vattnet men inte så många gånger ( TElis oroa dig inte - jag är INTE brun, har ju liksom inte det pigmentet tyvärr)

Mathilda har haft det underbart - från dag 1 så har hon varit som om hon alltid bott där, sovit borta hur mkt som helst, matat kycklingar, grisar, apor ( o tyvär jagat dem som barnen gör där nere...) ridit på krokodil ( japp - en riktig snart bildbevis på fb) badat hejvilt i havet, lekt med alla barn hon träffat dansat sena kvällar på bröllop/fester etc - ja herregud Gambia har helt klart märkt av att Mathilda varit där

stora tjejen då - jo hon har varit underbar hon med, dock inte lika utåtriktad som lillsyrran. när man är snart 15 tänker man mkt på hur man ser ut, hur man låter o hur man gör sig - ständigt lite osäker och ovillig till att verkligen ta ut svängarna men hon har varit trevlig, svarat på tilltal och inte klagat mer än max under 5 dgr på hela resan och det mina vänner är nog rekord i trevlighet

maken då, ja han har haft det stressigt, är helt slut nu... han har varje dag lagat frukost, tagit hand om  organiseringen för lunch/middag, schemalagt dagarna, fixat med bilen, tagit hand om alla kontakter med lokalbefolkningen, tagit hand om huset OCH haft totalt huvudansvar för Mathilda då hon mkt snart förstod att pappa var den man kunde räkna med på denna resa...

så vad har jag gjort då? jo jag har som sagt läst, o läst o läst, pekat på saker jag velat ha, haft önskemål om middagsmat och val av restauranger, druckit vin (MKT vin) valt klubbarna för nattlivet ( ja herregud vad vi har festat också - varit ute på klubb 7 gånger fram till 5 på morgonen...) tlat om vilka kläder jag har velat ha tvättade, ja typ så....

oj! nu måste jag ned i tvättstugan!

• viktualia

Cicci - tarmvred lät mer än dramatiskt!

Sweetan - grattis i efterskott!!

Oupsie - huu vad rörigt med ovisshet om när förlossningen ska starta! För min del gick vattnet natten mot måndagen och Trollet är född på torsdagen. Så jag minns precis hur otålig jag hann bli under den tiden. Levde i nåt märkligt tidsvakuum...

Omsan - låter som en semester som du verkligen FÖRTJÄNAT!!! KRAM!!!

Ego - ska ägna dagen åt tråkuppgifter vid datorn och får nog försöka låta bli att hänga här.. hm... svåris...

• snaily

Oms
    Lät som en alldeles underbar semester! Härligt att kunna "ladda batterierna" sådär ordentligt.
    Jag är tyvärr alldeles fel person att försöka ge en uppdatering då jag inte hänger med i svängarna själv längre.

Cicci
    Undrar också över ditt tarmvred - var det tarmvred på riktigt?! Hoppas du mår bra nu!

Oupsie
    Då tar vi nya tag och håller tummarna för imorgon istället...

Yngla lyckades somna i makens famn (DET händer inte ofta!), så nu är han fånge i soffan så länge hon behagar sova... Och han som tänkte hasta iväg och åka skidor... moahahahahaaa! Nu får han känna på hur jag har det om dagarna. I och för sig har jag det väldigt bra om/när hon väl sover i min famn i soffan, det jobbiga är ju när hon INTE sover och bara skriker istället...

• Telis

Sweet, vilken härlig födelsedagslunch du verkar ha fått!

snaily, vi får höras när det närmar sig, jag vet hur svårt det är att planera långt i förväg. Men OM vi skulle kunna få till en träff så kan vi vara hemma hos mig, vi behöver inte ses ute på RS-restauranger.

Oupsie, om du har ont i huvudet så var det bra att det inte blev idag, då är det bättre att ta det lugnt och sova och så får vi hoppas på en plats imorgon istället! Hoppas huvudvärken går över och att du får sova ikapp lite, förstår att det är svårt att sova på nätterna nu.

Själv mår jag bättre idag, nu känns det som om jag har gått från halsfluss till vanlig förkylning, halsontet är kvar men nu är det inte överjävligt längre utan bara förkylningsnormalt ont. Skönt! Fast det oroar mig att det tar så lång tid att bli bra, nu har jag varit hemma en vecka från nya jobbet (minns inte när jag varit borta från jobbet så länge!) så på måndag måste jag dit!

• smint

Ställer in mig

Oupise: Åh så trist att det inte blev av idag, men skönt kanske just om du har huvudvärk...

OMS: Välkommen hem, låter som du haft en ljuvlig semester.

Skall ta tag i dagens bakning, muffins med hallon och vit choklad.  och så lite tvätt på det..

• smint

Telis: Skönt att det känns bättre idag, då är det på rätt väg.  Kram

• Telis

Oms, jag är dålig på sammanfattningar men jag vet att det inte har fötts några barn i tråden iallafall. Men nu går vi och väntar med spänd förväntan på smint och Oupsie, där är det dags any day now. (smint, hoho?! )

Det viktigaste som har hänt medan du har varit borta är att muggles Ada & Beda fortfarande lever och mår bra - det hängde verkligen på en tunn tråd ett tag. Mugglan drabbades av TTS, ett mycket allvarligt tillstånd och var tvungen att åka till Huddinge och opereras. Det var en mycket riskfylld operation men den gick så bra den bara kunde gå och tvillingarna verkar må bara finfint, fast muggles måste nu gå på kontroller en gång i veckan för säkerhets skull. Det var en riktig trådpärs!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!