• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fossing77
    smint skrev 2011-01-28 11:11:44 följande:
    det var ju ett bra pris för en ny vagn och det som ingick. Jag tipsade inte om sidan, men tror det var fossing.
    Japp det var jag! :) Attans bra sida :) Vi beställde en måndag och fick den levererad hem till dörren på onsdagen. I barnvagnsaffären i Borås skulle det ta 12 veckor... minst, sa hon...

AM: Jag älskar din nya diet! Ska slipa bröllopsformen genom att praktisera den omedelbart :D
  • Telis

snaily, jag kan bara säga att jag verkligen lider med dig! Och att det går över. Och att det gör det långt innan 15-årsdagen till och med. Och att det är helt normalt att tänka fula saker om sitt barn när man är så trött, iallafall har jag gjort det också.

Vad kul att din man har fixat en jobbintervju så snabbt! Kommer du hinna med en brunch eller nåt? Säg ja, säg ja! Jag vill gärna bära omkring på ett litet knyte ett tag!

• viktualia

godkväll!

Telis - hemskt att du ska behöva lida så hårt!! Kramar om!!

Snaily - kram på dig!

Fjällnäs - var mina hoods innan det blev lyxspa. Våldsamt vacker natur runt omkring!

Ego - är härligt lulligt efter mysig after work efter en lagom snurrig arbetsdag...  gäsp....

• Telis

Fru E, tusen tack för halstipsen! Zyx stod jag faktiskt och höll i idag på Apoteket men så tipsade tanten mig där om Mycoangin så det blev dom istället. Men jag ska nog prova dom andra också, så att jag inte missar nåt bra. Har noterat Hexident också!

• Telis

Vickan, kram tillbaks! Ja, det här var inte kul men nu måste det ju vända snart tycker man. Mysigt med after work!

• snaily

Telis
    krya på dig! Jobbigt med halsont. Jag hör också till dem som blir jättesjuk när jag är sjuk, oftast eländigare än maken.

Koko och Telis
    Åh, skulle också vilja ses när vi åker ner, fast vet inte om jag är mogen för att ta med Yngla till någon restaurang eller så, men kanske om man får våldgästa folk hemma?
    Har ju en del kläder att återlämna som tillhör er.
    Synd att ni jobbar på dagarna! (Vi stannar troligen i trakterna knappt en vecka.)

Nu ska jag kvällstrassla med Yngla - som faktiskt varit riktigt hanterbar ikväll, hon har nog sparat krutet tills nu.

• Oupsie

Telis, oj, sår i halsen, fy! Hoppas att tabletterna du fått lindrar. Vad snällt av dig att erbjuda oss att få låna er sele, men det blir kanske lite svårt, rent logistiskt, att låna, eller det går väl att skicka i och för sig. Ska fundera på saken.

Tänkte att om man skulle skicka efter från England, då har man ändå fått den 700 kr billigare än i Sverige, så skulle man sälja den vidare, om Daisy inte skulle gilla den, så skulle man kanske ändå få igen det mesta .

Oms, välkommen hem .

Snaily, vad jobbigt att hon skriker så . Hoppas verkligen att hon lugnar ner sig på skrikfronten snart.

Hattis, vad bra med ett VUL, och skönt att det inte kommit mer brunt!

Cicci, tarmvred? Jisses, krya på dig!

Snartis, lycka till på KUB:et.

• Oupsie

Hmm, känns som att det var något mer jag skulle kommentera, men jag erkänner att jag har lite svårt att koncentrera mig just nu. Är lite nervös... Håller på att packa det sista till BB-väskan, och nu börjar maken och jag bråka också, det känns ju bra .

Jaja, jag rapporterar in här imorgon när jag vet vad som ska hända.

• Tinga

Oupsie - hur känns det nu, med tanke på att Daisy faktiskt kanske kommer att födas imorgon? Nervöst, förväntansfullt, skräckslaget, roligt; vilken känsla dominerar? Har du någon du "rapporterar" till när bebisen är ute? Du kan alltid höra av dig till mig om du vill, så kan jag vidarebeforda till tråden, åtminstone om det blir av inom de närmaste 10 dagarna och det finns väl ingen anledning att tro att det inte blir det. (Sen åker vi till Gran Canaria.)

• sweetstreet

Oj vad ni skrivit mycket sedan jag loggade ut i förmiddags.
    Först TACK igen för alla grattis! Ni fär för goa!!

Cicci,
    vaddå tramvred?!?!?!?!!???? Det är ju jättefarligt!
    Och ska du byta jobb??
    Nyfiken....

Telis,
    sår i halsen fy vad hemskt men säger det igen att det är bra att du kollade dig. Hoppas morfinet fungerar!

Nenne,

Snartis,
    lycka till på UL på måndag och jag hoppas verkligen att det är bra med dig trots myomet.  

Snaily,
    gumman!!!!
    Du det låter verkligen otroligt jobbigt. Jag förstår att du känner dig smått desperat. Jag ska i ärlighetens namn säga att mycket av mi  första tid med dottern ligger lite i dimma. Första månaden var hon inte alls särksilt skrikig minns jag men det var nog mest för att hon var så liten (prematur) och när hon "skrek" var det mer som ett litet gny. Det ändrade sig senare...
    Men jag var ju bara hemma första 3 månaderna så jag minns mest att jag det första 6-9 månadernna var sjuuuukt trött. Jag pendlad då och jobbade heltid men sov bara liiite om nätterna så hela den tiden är liksom lite i en dimma och det är mycket jag inte riktigt minns klart.
    Å andra sidan har jag redan glömt huuuuur trött jag verkligen var då (inser jag när jag kollar gamla "anteckningar" från den tiden) och det visar väl att vi lätt glömmer sådant som är jobbigt, men minns det som var bra.
    Har du testat att ge lite ersättning också plus amningen. OM det är så att hon skriker för att hon inte är mätt. Tror att Muggles gjorde liknande m Moa i början vad gällde nätterna. Att hon gav ersättning på kvällen och att hjälpte???
    Stor kram
    Och lycka till i Stockholm!!!!!

BS,
    hahaha jag skrattar alltid åt dina inlägg! Tycker du har en skön inställning!
    Och du vår dotter ligger 2 kurvor över medle på både längd och vikt inser jag efter att ha kollat!!!
    Hon är ca 2,5 nu och väger typ 16,5 kg och är ca 98 cm lång!!!!!!! Eller om hon är ännu längre nu kanske...??
    Hon är som hon själv säger det "en stor sej nu." Hon har börjat lära sig att det är skillnad på att vara A big girl och A big boy också. Förut var hon alltid "A big boy" för hon ville vara som sin bästa kompis Russell, haha!

Hattis,
    tack! och du Spice Market är ALLTID bra!!!!

Tack också för all input ang min kompis. Jag tror att jag kommer fortsätta lite på samma spår. Alltså fortsätta försöka belysa vissa saker från "mitt håll" men ändå itne typ propsa på att de ska gå skilda vägar....  

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!