• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Snigeln, ja de är hopplöst skrikiga vid sju veckor men tyvärr går det ju inte över vid åtta veckor utan jäkligt mycket senare, typ ett par månader, om man har otur. Jag vet inte hur man håller ut tills det är över men helt plötsligt står man där och inser att man överlevt. Kram!

• BrudSommar2006

Snigeln, du skämtar, jag blir av med mina klädkassar OCH selen om två veckor?! Aaahhh. Ni har plats i bilen för ett par påsar väl?

• nennesjuttioåtta

Men om de skriker som besatta i flera månader, det kan väl inte vara normalt?!? Inser att jag haft en sjujävla tur med Pricken. Eller Trucken, som han fick heta idag när jag inte hann bestämma mig i tid vad jag skulle kalla honom. 

• Lapinette

nenenlainen - du är för söt! Första gången (tror jag) som jag har blivit nämnd i en blogg .

BS - hur kommer det sig att det är fjällen som drar i år?

• Liten med Mindre

Välkommen hem Oms! Hoppas det varit en trevlig resa!

Snartis - då ska jag kolla upp Clinique också när det blir dags för ny mascara.

Snaily - har du tur är det "bara" någon form av mjölk-ökningsperiod. Vill hon snutta hela tiden, eller bara skrikig? Är det snutt o sug så är det nog bara att låta henne hålla på så kommer brösten förhoppningsvis ikapp om några dagar. Gör de inte det kanske ersättning hjälper.
    Är det annat skrik så vet jag inte. Uttråkad? Trött? Lycka till!

Semlor - jo det blev än. Känner mig rätt stoppmätt och lite ångestfylld. Bara därför var det nog bra att jag tog en. Man ska inte ha ångest över mat! Äter ju glatt glass på helgerna och mår inte kasst av det. (psyket nästa)

BS - Mindre ligger visst 2 kurvor under "normalen" men ligger där stadigt o fint. Nu måste vi bara få stabilitet i lillemans vikt med. Skönt för er att Astrid växer lagom i alla fall.

Cicci - var rädd om dig!!!

Måste nog fortsätta med mina databasfunderingar - mina excelblad börjar bli för röriga...

• BrudSommar2006

Telis, jag är ju ingen slalom-människa i grunden men en fjäll-människa är jag även om jag inte är så sportig att jag går på milslånga vandringar och så. Eller rättare sagt, jag börjar just upptäcka svenska fjällen men har hållit till i skotska högländerna i mitt tidigare liv.

Snigeln, jag såg att de egentligen inte har de pooler jag skulle velat ha men jag får inte till det med det, rätt mysigt ställe och med rätt omgivningar. Jag såg däremot på deras hemsida att man kan rida både islänning och nordsvensk vilket lockar. Var det inte ni som var på Fjällnäs förresten eller varifrån har jag fått den länken? Trodde den kom härifrån tråden.

• Telis

nenne, du har haft tur! I genomsnitt skriker väl en sjuveckors bebis 3 timmar per dygn har jag läst, och det är i genomsnitt! Om Pricken inte skrikit alls så kan du ju tänka dig vad dom värsta gaphalsarna kan komma upp i....

snaily, visst ska det vara någon slags peak vid sju veckor för att sen bli mindre igen men det sker nog inte över en natt tyvärr. Kämpa på, många kramar!!

• snaily

Bär på nästan sovande bebis, tittar in senare, vill skriva ett långt ointressant svar apropå skrik. (svårt m en hand)
    Hej så länge

• BrudSommar2006

Lapinette, vi åker ju till Sälen nu i mars men eftersom skidskolan blev inbokad nu känner jag inte att vi kommer att hinna göra allt annat vi skulle vilja hinna med när vi är där, plus att det inte lockar att vara ute på sightseeing i minusgrader heller. Tror vi skulle få trevligt där uppåt en sommarvecka också så kan vi göra allt med Iris som vi inte hinner med nu plus att maken kan ta liften upp på fjället och fota, vilket han gärna skulle vilja och jag kanske kan få lite tid själv både på Experium i Lindvallen och Poolariet i Hundfjället.

• BrudSommar2006

Iris skrek. Och skrek. Och skrek. I ett år. Fy fan. Astrid är en liten goding, även fast vi kallat henne skrik-Astrid. Jag har inte många gånger velat ta livet av vare sig mig eller henne!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!