• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • FruCicci

AM, jag tippar brunt läder

TjinG!

Hörde jag fredags skål!

Nenne! Kickn och Moa är födda samma år 18 aug för Kicken och 26e för Moa Jag har ganska bra koll eller?

Jag sitter med mensvärk from hell och tarmvred på det, i går svimmade jag på Anglais handikapp toalett efter en jobb intervju.... skit kul - not! Känner mig ganska slö idag

Nu ska jag köra på in i det sista (vilket är 15.30) o sen ta helg!
    Det ska bli så otroligt skönt!

Heja heja till Oupsie, det smäller i morgon va?
    Heja heja till Smint också och Lycka till önskar jag er båda!

GRATTIS SWEET!

• BrudSommar2006

www.ergobabycarriers.com/babycarriers/item/BC5S/

Jag har en sådan här original ergobabycarrier, tyvärr inte med insatsen för upp till fyra månader så om man ska ha den redan från början till bebis så får man väl skaffa det men om någon vill ha den så är den er gratis, jag vill inte ha den mer.

• BrudSommar2006

Tinga förresten, Iris började aldrig springa uppe på nätterna bara för att vi bytte säng, det tog en natt eller två bara så hade hon vant sig. Då känns det läskigare att de ska hålla på och klättra ur sina spjälsängar och kanske ramla och slå sig på nätterna tycker jag.

• fru AM

Cicci: hoppas du inte gjorde illa dig när du svimmade! Var det mensvärken som gjorde det? Kul med intervju dock! Spännande!

Och du hade rätt på presenten!  

• Lapinette

Jag hänger omöjligt med i ert tjatter  ... läser brunt läder och bubblor!!!!

• nennesjuttioåtta

BS – åk INTE till elma spa, strandad finlandsfärja! Kunde man simma ut där? Joo, de hade nog bubbelpooler utanför. Jag minns inte, vi hade fullt upp med att pöka i skogen (ÄL)
    Storhogna har jag varit på, men inte på spa:t. Vi åkte skidor dit från Vemdalen och åt. Mycket fint! Ser väldigt mysigt ut på hemsidan! När vi var i Borgafjäll så var det väldigt lite folk, fast de sa att det var fullt (då har de nog aldrig varit i Sälen...) och aldrig kö någonstans. Kanske på frukosten, då stod det en före mig till äggen, vill jag minnas. Men det fanns två bubbelpooler ute, och en liten pool inne (jag simmade flera längder, eller flöt fram och tillbaka med min gravidbälg), kanske 8-10 meter lång? 

• Lapinette

nennelainen - antar att du aldrig är inne på restråden längre men jag nämnde där idag att jag såg att ditt Borgafjäll toppade Whiteguide över restauranger i Norrland.

• nennesjuttioåtta
    fru AM skrev 2011-01-28 14:12:46 följande:
    Var det en sån där jakande inandning?

"schjuuuuup"  
    ja, fast det var väldigt svårt att stava
  • Lapinette

Men Cicci ... tarmvred?!!! Hur är det med dig? Stressad... jobbintervju? Måååånga frågor blir det. Förklara!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!