• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

WOHOOO!! 10 000! Så där bara! 

• BrudSommar2006

Hallå igen google-vänner, är jag helt korkad som inte hittar någon hemsida för Ramundbergets Fjällspa??? Snälla, hjälp.

• fru AM

Otroligt fuskigt, Nenne. ligga där och lura i kulisserna! Nu är d med i 10000-klubben

• Snartis

Liten: prova cliniques istället för kanebo, alltså 38 grader. Både billigare och ger fylligare fransar

• BrudSommar2006

Nenne, åh vad bra att se dig här, det där Borgafjällen, bilderna på deras hemsida visar visserligen jäkligt mysiga rum men bara det att sängarna står längs med varandra längs en vägg på en hylla? Känns lite konstigt.

• nennesjuttioåtta

Så där, nu kan jag koncentrera mig igen, blev alldeles nervös för att jag skulle missa det oerhört viktiga med att plocka 10.000-inlägget. Piuh

Telis – åh stackare!!! Sår i halsen, fy fan vad vidrigt! Måste göra sjukt ont att svälja! Hoppas så att det vänder nu!

och nu har jag glömt mer vad det var. Just det – Klockarbol, jag vet inte vad jag vill ha för dem (böckerna), ska undersöka saken...

Jädrar vad gött med fredag!

• Snartis

Heeej Nenne, så du fuskar till dig 10000 platsen hahhaa

• nennesjuttioåtta
    BrudSommar2006 skrev 2011-01-28 14:03:10 följande:
    Nenne, åh vad bra att se dig här, det där Borgafjällen, bilderna på deras hemsida visar visserligen jäkligt mysiga rum men bara det att sängarna står längs med varandra längs en vägg på en hylla? Känns lite konstigt.
    Det beror på vart ni ska bo. Vi bodde i hotellrummen i en länga på gården, alltså itne i själva hotelldelen. Där var det dubbelsäng somvanligt. Tror det är som loft det andra. Och för fler personer.

AM – moaahahahah! 10.000-klubben, satt fint!

Va fasen, skrev jag Mindre?!? Att det ska vara så svårt att lära sig ett *host* nytt namn...

Snartis cliniques you say?  
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!