• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snartis

cicci, usch gumman låter inte bra att svimma så. Gjorde du illa dig? Spännande med intervju

• Lapinette

Varför äta semla i januari när Fettisdagen ...eller vad fasen den heter är i mars?

• nennesjuttioåtta

Lappis – jag tyckte jag var jättefyndig på min blogg men det är faktiskt sant – det är harens år i år!  

• Telis

AM, vid den åldern får han väl ändå fixa det själv, han har ju barnbidrag?

• nennesjuttioåtta

laapis – man måste ju testa utbudet på de olika bagerierna så att man itne köper den minst goda sen när det är rätt dag.

• nennesjuttioåtta

nu ska jag fika jag med. Kladdkakaaaaaa kakakakakakakka med mjölk
    helt plötsligt känner jag mig alldeles blå och lurvig 

• Oms

hejj allihopa

tänkte bara skicka en hälasning, är nyss hemkommen o hinner inte hänga här idag, sk sjussa lilltjejen till mormor, stora är m kompisar och sens ka jag o maken STÄDA bort julpynt, packa upp väskor, handla mat , boka tvätttid osv osv... känns som om vi varit bort i 6 månader o inte 23 dagar

Snaily - han se ditt inlägg nu när jag loggade in, Mathildas ABSOLUT VÄRSTA skrikperiod var när hon på dagen fyllde 7 veckor.. mkane åkte då till Gambia och jag var själv hemma m barnen i en vecka  den längsta o jobbigaste veckan i mitt liv, en stor kram till dig, jag minns hur det var!

nä, nu ska jag mkt motvilligt betal räkningar....

• Snartis

gott med fika synd bara att man inte har samma sug efter kaffe. Fast det brukar man ta igenom när bebisen är ute

• snaily

BS
    Är du allvarlig? Jag vill jättegärna ha ergo-selen! (Har en beco butterfly nu men den är bara lånad.)
    Ska förresten till dina trakter om knappt två veckor!

• Telis

Snartis, lycka till med KUB på måndag!!

Välkommen hem, Oms! Vad skönt att man, så här på nätet, slipper se hur solbränd du är!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!