• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint

jisses här tog det fart med skrivandet på em.. får läsa ikapp senare. 

bulldeg på jäsning, maten framtagen från frysen gud vad jag älskar sådant som vi fryst in..

• MSW

Kilar in för att önska er en trevlig helg!

AM: Testet/bantningskuren

Snaily: Vad jobbigt att hon är så skrikig sort! Säger som Fru E, jag hade också gärna varit avlastning om det rent praktiskt hade funkat!!

Bs: A var också heljobbig att byta blöja på då ett tag runt ett år!

Ang säng så hade A en madrass på golvet i en kort övergångsperiod innan födelsedagspresenten från farmor och farfar kom: www.halens.se/Product/045651&sortDirection=Ascending&filter=aW52ZW50b3J5PUZhbHNl&mid=505&oc=036

(hoppas länken funkar) Han är inte uppe och springer på nätterna (mer än att han går in till oss, ngn sväng för att hämta napp blev det också)..

• smint

ang händelsen på dotterns förskola som var före jul så verkar det utrett och klart nu. Ingen misstanke finns. Fick veckobrev idag och där stod det lite om personal osv.. och det stod att pedagogen X önskat byta enhet då X skulle flytta.. så det var ju bra att det löste sig så..  Hade nog varit jobbigt att komma tillbaka till förskolan 

• Fru E

Smint-vad skönt att ärendet är utrett nu men det måste vara hemskt att bli oskyldigt anklagad för något sådant

• Liten med Mindre

Ingen jacka, men ett dyrt läppglans. Alltid något...

• sweetstreet
    fru AM skrev 2011-01-28 10:39:39 följande:
    Har ni nu gjort testet om ni är redo attt bli/vara föräldrar så kommer här ett tips på en diet:

Glöm GI-metoden, nu gäller SB-Metoden (SmåBarnsmetoden). Har du provat alla metoder utan resultat läs nedan.100% säker metod för att komma i form till sommaren.

Det har sedan länge varit känt att tvååringar i allmänhet är slanka. I ett samarbete mellan barnläkare, röntgensköterskor, näringsterapeuter och utmattade föräldrar har därför denna nya diet tagits fram:

Frukost:
    Ett kokt ägg, en skiva rostbröd med aprikosmarmelad. Ät två små bitar av ägget och bred ut resten på golvet. Ta en bit av rostbrödet och smörj sedan in ansiktet och kläderna med marmeladen.

Lunch:
    Fyra färgkritor (valfri färg), en näve krossade potatischips och ett glas mjölk (tre klunkar, häll resten på golvet)

Middag:
    Ett kex, två mynt. Skräp från under soffan.

Kvällsmål:
    Rosta en skiva rostbröd och kasta den på köksgolvet. Till det fyra klunkar av kvällsbadvattnet.

Det är bra att göra dieten effektivare med lämplig motion. Här är några exempel: 
    Vrid och slingra dig på golvet i en stormarknad, stärk samtidigt dina stämband genom att vråla högt. Gör kraftigt motstånd när mannen från Securitas släpar ut dig ur butiken.
    Spring överallt, hoppa emellanåt. Ramla regelbundet, att kravla sig upp stärker musklerna på ett mångsidigt sätt. Kom ihåg stämbanden: skrik medan du springer.
    Be om en sparringpartner vid påklädning. Gör med alla krafter motstånd mot att bli påklädd. Nöj dig inte med de första kläderna, kräv att få byta dem åtminstone tre gånger.  
  • sweetstreet
    Telis skrev 2011-01-28 11:57:31 följande:
    Nu är jag tillbaka från vårdcentralen. Nu såg han att jag hade sår längst bak i halsen och det tyder på att det är virus ändå, det är ju därför penicillinet inte biter förstås. Så nu är det bara att vänta, upp till 2 veckor kan det ta innan man är frisk. Men jag fick med mig receptbelagda värktabletter (morfin, hehehe) och smärtstillande gurgelvatten så nu ska man väl ändå överleva. Peaken är nådd säger vi, nu kan det bara bli bättre.
    Fy vad jobbigt Telis! Men BRA att du gick och kollade. Då slipper du åtminstone oroa dig för en massa saker som det inte är...
    Kram och krya på dig.
    Piller är bra!  
  • Hattis

Sweet - å, vad trevligt det vore med Spice Market, kan du inte teleportera mig dit? Maken var "jättesugen" på korvgryta, så han fixar till en sådan nu. Inte så fredagsfestligt direkt, men det får väl bli ngn skojigare efterrätt

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!