• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Tinga

Oupsie - kanske lika bra att det inte blev idag då, om du nu inte mår riktigt bra, men jag förstår att det känns lite som ett antiklimax också.

Jag har ytterligare en sängfråga; är det någon som vet om det finns plastad frotté för 90x200-sängar att köpa någonstans? Med två storkräkare i familjen hade det känts bra att kunna plasta hela sängen. I nödfall får vi väl köpa mindre på IKEA, så får jag sy ihop den.

Muggles - en fråga till dig; ni köpte ju ny ledstång till er trappa för ett tag sen - var hittar man det? Vi ska renovera "trapphuset" och allrummet där uppe om några veckor, och tänkte att vi skulle byta ut ledstången då, men jag har ingen aning om var man hittar det. Finns det kanske på vanliga byggvaruhus?

Ore - du kanske också har koll på ledstänger, förresten?

Puff var i princip feberfri idag på morgonen, så nu är det full fart som vanligt här.

• Fossing77
    Tinga skrev 2011-01-29 12:42:20 följande:
    Oupsie - kanske lika bra att det inte blev idag då, om du nu inte mår riktigt bra, men jag förstår att det känns lite som ett antiklimax också.

Jag har ytterligare en sängfråga; är det någon som vet om det finns plastad frotté för 90x200-sängar att köpa någonstans? Med två storkräkare i familjen hade det känts bra att kunna plasta hela sängen. I nödfall får vi väl köpa mindre på IKEA, så får jag sy ihop den.

Muggles - en fråga till dig; ni köpte ju ny ledstång till er trappa för ett tag sen - var hittar man det? Vi ska renovera "trapphuset" och allrummet där uppe om några veckor, och tänkte att vi skulle byta ut ledstången då, men jag har ingen aning om var man hittar det. Finns det kanske på vanliga byggvaruhus?

Puff var i princip feberfri idag på morgonen, så nu är det full fart som vanligt här.
    Ullared har jättebra om du kan få tag på dem. Stora och i tunn, BPA-fri plast som andas så barnen slipper bli toksvettiga. :) För att få normalstorlek till Miras spjälsäng så har jag delat dem i 2, så en hel borde rimligtvis täcka större delen av sängen.
  • smint

tror det skall finnas plastat frotte som man kan köpa på meter vara, men kommer inte ihåg vart jag sett det.. 

• smint
    Tinga skrev 2011-01-29 12:42:20 följande:

hittade på Jysk

www.jysk.se/4/294/658/659/1404500/a/catalog      90*200
  • passionsblomman

Tinga, plastad frotté fanns på metervara på Babyland i Bromma då det bagav sig för min del, det finns säkert fortfarande att få tag på.

Oms, välkommen hem! Så härligt att du haft det bra!

Cicci,Tarmvred?
    Fyllde Sweet år igår?

*inser att jag har mängder att läsa ikapp bara för igår.*

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Telis

Åhlens har plastad frotté på metervara men jag skulle hellre välja plastad flanell. Vi har båda varianterna här hemma och flanellen är mycket bättre tycker jag.

• MSW

Ellos har hellång plastadfrotte med gummiband i hörnen som håller den på plats!

• MSW

Är lagom avundsjuk på oms härliga semester!! (och alla i bekantskapskretsen som är i/på väg till Thailand)!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!