• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily
    Telis skrev 2011-01-29 11:02:35 följande:
    snaily, vi får höras när det närmar sig, jag vet hur svårt det är att planera långt i förväg. Men OM vi skulle kunna få till en träff så kan vi vara hemma hos mig, vi behöver inte ses ute på RS-restauranger.
    Men jag gillar att planera långt i förväg!
  • Tinga

Tack för alla plasttips! Tråden är bara bäst när det gäller sån't. Jysk finns här i stan, så jag ska handla den vanliga plastade frottén där bara för att få tag i något snabbt och så kolla upp flanell sen. Den som Klockis länkade till var ju förhållandevis ganska mycket dyrare än det Jysk har, men det kanske är värt den skillnaden?

Oms - det låter verkligen som att du haft en fantastisk semester. Hoppas att du känner dig utvilad och pigg nu, trots alla nattklubbsbesök.

• Oupsie

Oms, låter som att ni har haft det riktigt härligt .

Telis, skönt att det känns lite bättre. Och du, är man sjuk så är man, även om jag förstår att det är jobbigt att vara borta så länge från det nya jobbet. Kram!

Smint, det låter som goda muffins . Min gissning om att din bebis skulle komma igår var ju helt fel, som vanligt, ska nog ge upp det där med att gissa dagDrömmer.

Tinga, du har ju fått hundra tips, nästan, på plastad frotté, men du kan få ett till, stoff och stil har på metervara, de kanske har plastad flanell där också?

Vickan, hur går det med tråkuppgifterna?

• Oupsie

Själv har jag vilat hela dagen, och huvudvärken har släppt. Det jag har tänkt att göra innan jag går och lägger mig för natten är att plocka ihop mina toalettsaker, i fall vi nu får komma in imorgon.

Det är verkligen blandade känslor, en del av mig är livrädd och den andra delen vill mest få det överstökatObestämd. Båda delarna av mig hoppas i alla fall att det kommer att vara en trevligare männsika som svarar i telefonen imorgon. Surtant...

• BrudSommar2006

Oupsie, då hoppas vi på imorgon istället då!

Omsan, vad trevligt ni verkar ha haft det!

Hm, på vårt Babyland har jag inte sett plastad frotté på metervara men däremot finns det för stor säng. Fast jag hade ingen aning om att det finns både frotté och flannel, inga av våra bitar ser ju ut som frotté, alltihop påminner mer om flannel. Jag har i alla fall trott att det är plastad frotté jag köpt men vad vet jag. Tydligen har jag ingen koll som vanligt.

Vem frågade om Iris vikt, det var länge sedan hon slutade med välling och jag tycker inte det känns som att hon äter för mycket i övrigt och hon får inte mycket onyttigt. När vi var hos dietisten berättade jag ungefär vad hon äter och då sade dietisten att då borde hon smalna av nu allteftersom hon växer men hitttills har vi inte sett någonting av det. Rör på sig tycker jag att hon gör, på dagis springer hon ju runt som de andra barnen, på fredagarna är maken föräldraledig för att göra saker med henne och då åker de till ett lekland eller till Junibacken, ibland till något museum och då får hon också röra på sig. Plus simningen, dansen och gympan varje vecka även om inte allt dragit igång för terminen än. Fast hon har ärvt mina gener, skit också, och det är i det närmaste omöjligt att hålla vikten nere om man inte är fanatisk med maten och det är svårt med ett barn. Varför kunde hon inte fått normal ämnesomsättning som Astrid fått, det är så orättvist.

Själv började jag ta tag i min vikt från i måndags men det föll idag när vi fikade och åt middag hos mina föräldrar men nya tag imorgon...

• BrudSommar2006

Snigeln, övertrött var Iris också jämt och svårsövd, men det gav ju med sig så småningom i alla fall. Det där ständiga nattsnuttandet gick tyvärr inte att bli av med på något smidigt sätt men annars så. Vi får höras så får ni svänga förbi här och plocka upp sakerna.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!