• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

Klockiis - tur att ingen blev skadad! (inte ens talgoxen) // pb - för att vara så paass ''vidbränd'' så har du fantastisk koll på alla. Eller är det där lite av problemet ligger? //

• MSW

Godmorgon! Smint? Oupsie? Hoppas att det är idag det är dags för er!! Och att alla är pigga och krya!

• MSW

Klockis: shit vilken dramatik! tur att det ändå verkar gått (relativt) bra!!

• MSW

Pb: som vanligt, bra sammanfattning!! Och på tal om mina värden så vet jag inte själv om det är positivt eller inte, men slapp operation iaf, och ny provtagning om 3 månader (nu är det väl typ två månader kvar..)

• Telis

Tjipp!

Jag mår sååååå mycket bättre men har fortfarande lite feber så idag jobbar jag hemma. Vad skönt det är att må bra och kunna äta mat igen!

Oms, japp Snartis är gravid och ska på KUB idag.

Lycka till idag, Snartis! Hur gick det med sonen igår, lät läskigt med hög feber och hosta!

Oupsie, hoppas att du får plats idag!! Stort, stort lycka till i så fall!!

• start september

Välkommen hem Omsan! Lät fantastiskt! Jag har varit i ditt land en semestervecka för ett antal år sedan och detvar en vacker upplevelse. Mycket bad men ändå lite utflykter och vi har nu ett fadderbarn där.

Jag tror jag plussade innan du åkte för du hade en massa bra och hoppfull input om Fragmin minns jag. Du är ett uppslagsverk! Än så länge verkar det gå bra, vecka 9 nu, snart v 10. Ny koll i v 12.

Topcom termometer köpte vi en nyligen för att ha som komplement till en äldre Braun, men i helgen gjorde den bort sig. 36,4 i pannan men Braun hittade 37,8 i ett öra. Och det på en vuxen person. Den ska reklameras och vi hoppas den inte haft fel när vi skickat snuviga barn till dagis...Under armen körde vi innan öronen växte i örontermometern, det gick det också. Rumptermometer känns för mig elakt på sjuka barn när de är mer än några månader.

• start september

Håller tummarna för att Oupsie nu är på väg in och för Snartis KUB och son.

Här det mycket piggare men vi vabbar såklart idag åtminstone. Nu har all mat stannat kvar i 38 timmar så det ska väl ha vänt. Fortarande ingen sjuk peppar peppar och vi hade dessutom, inresta svärisar här i helgen för att riktigt öka smittoområdet...

• start september

Oj Klockis! Vilken tur att det gick bra! Jag som är gammal passionerad hästtjej är sällsynt feg nu och maken har sagt att han kommer förbjuda lilla tjejen all ridsport. Känns lite hårt, tack och lov är det ett tag kvar.

• Tinga

Rapport från den här sjukstugan: Puff hade 39.8 inatt, så idag blir det besök på VC på förmiddagen. Min gissning är öroninflammation, för det har det varit de senaste gångerna när han haft så hög feber. Hoppas vi får penicillin, för om en veckan åker vi till Gran Canaria.

Klockis - ojdå, vilken dramatik i ridhuset! Tur att det slutade lyckligt för alla parter. (Fast pappan kanske går runt med en blåtira idag - han har iallafall förtjänat en. )

PB - vilken sammanfattning!

Piggelin - låter som att ni verkligen är på g med planerna nu. Visst är det kul att få prova sin brudklänning?

Puff sover fortfarande här, så jag ska försöka jobba lite till. Det gäller att utnyttja de tillfällen som finns för att kunna skrapa ihop en någorlunda arbetsdag, även när man vabbar. Maken avlöser iallafall senare i eftermiddag, så att jag får några timmar på kontoret också. Har en del att hinna med den här veckan, eftersom det väntar semester sen. Ska dessutom vara ledig på fredag också, för att ta Piff & Puff på utvecklingskontroll på neo.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!