• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Ore

Oupsie: SPÄNNANDE! Du är ju säkert redan inne nu!

Tinga: Jag kom ihåg att lägga  in ledstångslänkarna men glömde nämna att du med all rätt ska känna dig förbaskat stolt över allt jobb ni lagt ner på dina trilskande småttingar, och att ni nu kommit igenom den perioden och har två välmående barn som äter bra!

Snartis: Hoppas att KUB-testet går bra!

Klockis: Oj, vilken dramatik orsakad av klantpappa...

Koko: Skönt att killarna mår bättre!

• _koko_

Oh, kom på en sak: En gammal barndomsvän till mig skrev häromdagen att hennes barn fått KRÄKIS!!! Ska man nu använda -is kan man väl åtminstone begränsa sig till positiva saker, eller??

Det är läskigt med hästar.

• Fossing77

Koko - Ha ha! Har dom snoris med? Å vad sjutton kallas då diarré? ;)

• _koko_

snartis - Det blir vår första sedan lillebror föddes... Eller, vi har varit borta ett dygn förut, men det räknas knappt. Längtar sjukt mycket!! Att vi har det väldigt bra just nu och jag känner mig alldeles nykär gör ju inte saken sämre heller.

• Fossing77

Koko - Rinnis? Lösis? Ho ho! Det här förgyllde min morgon! Jag är ändå van vid dom där förkortningarna. På förskolan är man mästare på att hålla på så där. Mellis och grejer... ;)

Tristan sitter och sjunger med i Cornelis "Sommarkort" som Hans-Erik Dyvik Husby sjunger på Nyhetsmorgon. Han lallar med i refrängen. Inte illa för en 1½-åring ;)

• Ore

Har också dålig arbetsmoral, har suttit och jämför olika sulky-vagnar... Vill ha en liten, som inte tar så mycket plats i bilen. Helst ska den klara av litet terräng också. Eller vara smidig att bära när det är för besvärligt. Det är ju inte långpromenader på skogsstigar jag tänker mig, utan snarare sovmöjlighet på tävlingar...

Men jag misstänker att den absolut mest kommer användas till shoppingturer

Är det någon som har tid och lust (eller kanske ev. eget intresse i frågan) så får ni gärna tycka till
    Den här är minst och lättast: http://www.pappaprylar.se/xtreet-emotion-barnvagn. Men jag glömde kolla om det var någon fjädring alls i den... Och den är väldigt smal. Men det är ju å andra sidan lillkillen också, så jag tror inte den blir för smal heller...

Denna är klart störst. Men säkert stabil... http://www.brio.se/sv-SE/To_Go_Stroller/Push_Chairs/Spin.aspx
    Största fördelen är väl egentligen att han garanterat inte kommer växa ur den... Annars fyller den egentligen inte syftet så bra. I kubikmeter räknat tar den mer än dubbelt så stor plats som emotion-sulkyn.

Mellanting i platskrävande vagn är denna http://www.babyjogger.se/citymini4.aspx
    Den ska ha stötdämpande framhjulsupphängning i alla fall... Tar litet större plats än emotion om man ska ha kvar hjulen på, men är det riktigt trångt om plats kan man ta av dem. Jag har inte hunnit kolla hur det funkar vid fötterna... Verkar litet jobbigt med en massa tyg där. Tar jag med lillkillen på tävlingar så kan jag ju räkna med att detta ibland kommer innebära leriga stövlar där...

• Snartis

koko: hahaha kräkis, helt galet. Diareis?

Härligt att vara nykär igen

• muggles

Hej, hinner inte hänga här: har Oupsie tid i dag el?

• Fossing77

Vagnar är ju supersvårt! Speciellt om man vill ha en som tar liten plats ihopfälld, men ändå har sittkomfort. Har inga bra råd i sulky-avdelningen dock, vi kör ju vanlig vagn än så länge. Dock är den en lättviktare i sin klass, vi har en Phil & Ted Sport som ju går till både ett och två barn. Så mycket smidigare än vår Teutonia Mistral S som vi hade när Tristan var bebis. Rekommenderar väl dig, som jag gjort med de andra, att kolla på www.babyjungle.nl. Prisvärt och snabb leverans. :) Hoppas du hittar nåt bra! :)

Jag ägnar mig åt att samla ihop bebisgrejer för att lägga ut på Tradera. Puh! Vad man samlar på sig grejer. Har hittat bärsele, mjuklift, babynest, massor med knappt använda pyttekläder.... You name it och jag har det... Ska försöka dra igång Projekt Fota-och-skapa-auktioner senare idag. Det är inte så skoj, men det är skönt att få rensat och bli av med saker. :)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!