• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Jag håller på 31 januari eftersom det är lättast att komma ihåg för mig! (Maken fyller år)

• Lapinette

Cicci - låter oroväckande med din mage. Bums till läkaren! Sen undrar jag självfallet vad det är för resa du googlar efter?

• Telis

Åh, liverapportering från Mr Oupsie! Vi börjar bli bortskämda här i tråden.

Hälsa henne så jättemycket och säg att vi tänker på henne! Hoppas på ett januaribarn!

• Telis

Cicci, bums iväg med dig till läkaren!! Magen ska man inte leka med!

• MrOoopsie

Hon hälsar tillbaka så mycket. Citera funkar visst inte så bra på mobilen. Så @ fru cissi och smint, det känns skönt och väldigt ofattbart att snart få träffa Daisy :) @fru am, jag ska testa ge henne en kram från dig efter det här inlägget, jag tror inte hon kör bort mig, inte än iaf. :) Jag tror på kl 02 1a feb men jag har gärna fel förutsatt hon kommer tidigare. Oupsie har somnat nu, skönt att hon får vila upp sig lite.

• Telis

På söndag eftermiddag blir det fika hemma hos mig för alla (icke-förkylda) som vill träffa Yngla (och hennes mamma )!

• MSW

Heja heja mr oupsie, oupsie och Daisy!!! (----) åh jag vill träffa yngla med mamma! *tycker ni bor för långt bort* (---) ny bowling!

• fru AM
    Telis skrev 2011-01-31 15:19:14 följande:
    På söndag eftermiddag blir det fika hemma hos mig för alla (icke-förkylda) som vill träffa Yngla (och hennes mamma )!
    Nämen så trevligt! Jag ska kolla hemma och se om jag kan få frigång.
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!