• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oms
    PB - vilken magnifik sammanfattning - som vanligt beskriver du saker o ting på ett målande sätt så jag sitter här o hoppas, håller tummar, nickar, suckar,, sörjer och hejar åt allt som hänt i tråden under min frånvaro

Klockarbol - herregud vilken ridlektionskalabalik - fick direkt flashback  till de ridlektioner jag själv höll i på ridskolan som min pappa drev en gång i tiden - ibland så ville jag skicka ut föräldrarna med huvudet före! vilket pucko till papp ni träffade på där - hoppas att ngn av er vuxna pratade med honom om vad han orsakade!

*Läser ikapp*
  • nennesjuttioåtta

vad kul Porchez, vart ska ni i Sälen? 

BS – när åker ni till Sälen? Jag tipsade ju AM om förra året att ta catering på filébuffén från Lammet & Grisen om ni inte vill gå dit med barnen.  

• passionsblomman
    nennesjuttioåtta skrev 2011-01-31 20:42:04 följande:
    Puss och kram på dig Frullan, vad menar du med att du känner dig utanför här?  

Ja just! Precis det ville jag också fråga innan jag rimmade bort mig.
    Jag kanske anar, men det är bara korkat att tror att man förstår om man inte gör det, så du kan väl förklara om du orkar Frullan?

Hur det känns när man är för ledsen för att skriva, DET vet jag däremot exakt hur det känns. En stor kram till dig! #== ==#

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • _koko_

Heja heja Oupsie!! /// Trist med alla förkylningar etc i tråden! /// När vi kört vår maclaren på sandstrand har man fått dra den efter sig ner till den blöta packade sanden och sen kunnat köra där. Tänk på att vissa vagnar inte är rostfria dock och tål saltvatten dåligt. Och som AM sa, det är en svår ekvationen att få ihop. /// Härligt med illamående hattis! . /// Porchez - Härligt med sälenresa! ///

• viktualia

Oupsie med make - oooo vad spännande!! och nu var det en stund sedan senaste uppdateringen.... Heja Oupsie och Daisy!! Hoppas att allt går smidigt och bra!!!

Penntricket?!?

• porchez
    nennesjuttioåtta skrev 2011-01-31 20:42:04 följande:
    heja OUUUPPSIIIIIEEEE!!!!  

Porchez – vänster fram är vanligast, höger fram kallas väl goofy har jag för mig. Vad känns bäst? Vilken fot skulle du sätta fram om någon puttade dig i ryggen?

Telis – skönt att du känner dig bättre!

Hej Sweetiee!

Puss och kram på dig Frullan, vad menar du med att du känner dig utanför här?  
    Tack!
    Jag tycker egentligen att det känns "rätt" med höger fram, men jag har börjat åka med vänster (hittade bilder från förra året nu)  så kör på det i år igen, borde ju vara det som är rätt eftersom jag är högerfotad....
    Gaaah en djungel det här ju.. men wops är ju inte ens helt säker på vilket fjäll vi bor på... suck vad dålig koll jag har på allt...
  • viktualia

Frullan - du är ju en DEL av gemenskapen!! kraaaaaaaaaaaam på dig!!

Klockarbol - pinsam lirare till pappa på ridskolan!! galet!

• nennesjuttioåtta

HaTTIS – hurra för illamående! Så länge det inte är kräkis *fniss*

Idag känenr jag mig duktig, har precis åkt 8,5 km längd i spår som mest bestod av kåda och barr. Det ser ut som fästzonen är magnetisk för det är så mycket bös som kletat fast, hahah! 
    Koko – hur är formen? Vad är planen??

Nu rullar Pricken! Dagarna man kunde lämna honom i soffan eller sängen är alltså över... Fast det där låter ju som att jag brukar lämna honom där och sen gå ned på stan och klubba sälar...

• _koko_

Frullan - Hoppas mitt mail var till någon nytta. Stor varm kram!!! /// Mina barn badar när de vill, ibland går det över en vecka, ibland varje dag. Däremot är jag noga med att inte båda om vi ska ut efteråt och det är kallt. /// Har redan somnat ett par gånger i soffan så nu är det kudden som galler för mig, kul liv!

• nennesjuttioåtta

vad är penntricket egentligen. Är det när man ska hålla fast en penna under tutten? Men om man har riktiga praktlappar, sitter inte pennan kvar då? Eller ska man balansera pennan ovanpå tuttarna? Jag har ju aldrig haft ett veck under förrän nu, men mjölkstinna boobs räknas kanske som doping?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!