• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez

men nu blir jag lite förbryllad här!
    Hur KLARAR man penntricket? är det om pennan hänger kvar, eller om man inte kan hålla fast den?

• nennesjuttioåtta
    Hattis skrev 2011-01-31 21:14:40 följande:
    Men Nenne - penntricket är ju ett hängbrösttest...
    ja fast om man inga bröst har är man ju inte ens kvalificerad *muttrar* 
  • BrudSommar2006

Astrids kompis Anton var här idag, han är två dagar yngre och är en rumphasare. Han visar inga tecken på att ta tag i saker för att försöka ställa sig upp heller så Astrid liksom sprang runt honom och ömsom snodde de saker han höll i, ömsom kramade honom. Busigt och sött på en gång liksom.

• BrudSommar2006

Porchez, jag tror att man klarar det om pennan ramlar!

• Tinga

Koko - glömde innan; vad bra att du kunde se det som att det är bra att Piff & Puff är i samma storlek som Conny, snarare än att det var dåligt att Conny är liten. Liten men naggande god, du vet. Så länge de äter som de ska och utvecklas som de ska spelar ju inte storleken så stor roll. Det är klart att det kanske är lättare om man är lite större som kille, snarare än "liten och klen", men utvecklingsmässigt är det ju inga problem. Piff & Puff är också proportionella; Piff -2 kurvor på både längd och vikt och Puff -1.5.  Vår magdoktor säger att så länge de ligger inom -2 är det inga problem, men börjar de halka ned på -3 (där Piff legat i typ 1.5 år ) är det läge att börja diskutera åtgärder. Och dit har ju Conny långt.

• Hattis
    BrudSommar2006 skrev 2011-01-31 21:18:56 följande:
    Porchez, jag tror att man klarar det om pennan ramlar!
    Japp! Och jag skulle vilja hävda att det är en paradgren för oss med mindre boobs. Fast förr eller senare så kommer vi nog inte heller undan, åldre + ev barnafödande = taxöron
  • viktualia
    Hattis skrev 2011-01-31 21:09:52 följande:
    Imponerande Vickan, F-kupor som klarar penntricket medverkar nog annars ofta i mindre barntillåtna filmer...
    japp och på damer som VALT den storleken på behagen... vilket jag inte har... ALLS!!!
  • nennesjuttioåtta

vad snackar vi för penna här. Är det en blyerts HB eller stor fet märkpenna i filt (valfri färg)?

Frullan, jag förstår tyvärr alldeles precis hur du menar. *kramar om* Det är kämpigt som fan ibland och motvind och jävulskap och det enda man ser är andras lycka som på andra sidan ett fönster. Svårtillgängligt och ingen skulle ändå höra om man knackade på därute där man står i snöstormen. Men vi vill gärna att du kommer in, även om du har en liten bit kvar i skiten att trampa. Ös ur dig, vi vill höra!  

• porchez
    Fru FruLLan skrev 2011-01-31 21:16:25 följande:
    Hejsan tjejer Hoppas att Daisy är ute och andas frisk luft nu! heja heja Oupsie. Cicci: Men fy gumman vad läskigt med din mage. Shit det måste du verkligen kolla upp OMGÅENDE! Tack för kramar tjejer Måste bara förklara mitt lilla utförandeskap. det är inget illa ment alls det är inte NI som gör att jag känner mig utanför. Utan det känns bara som att alla är så glada, planerar barn, är gravida, har små bebisar och lever livet. Så där är alla på ena sidan gravida som fan och glada och på andra sidan... jag och ingen graviditet, ingen mage, ingen glädje. ja jag bkänenr mig utanför, men det beror ju på MIG. ville bara förklara puss

Men Frullan vännen, så är det ju verkligen inte. Eller jag kan bara prata för mig själv, glad och på andra sidan känner jag mig långt ifrån... Men jag VET att det känns så när själv inte orkar vara glad, att gräset är grönare, att alla har det så bra osv.... Stor kram till dig iaf och skriv när du vill, inget tvång och inga måsten. och det får gärna vara rena ego inlägg, för vi vill höra hur du mår! Ta hand om dig! kramar
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!