• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

Tvingade maken att jobba lite här hemma nu ikväll så får väl vara artig och sitta uppe till han är klar
    Köksluckorna är äntligen beställda och vi kan bara konstatera att ballingslövs utförsäljning är att rekommendera, 50 kr för två utdragbara lådor mot 2600+moms vid nybeställning.......

• Fru E

Oms-klyfta vad är det har jag nog aldrig lyckats få till trots pushup och inlägg.........jaja maken verkar nöjd med mina myggbett

Cicci-march till doktorn om du inte redan varit där!

• Klockarbol

*vinkar*

Hmmm, vet ni om att ni krämade ur er sisådär 3-4 sidor på den stund det tog mig att sincilera och logga in här????

• Fru E

Oupsie-hoppas så att Daisy ligger hos er snart

• Lapinette

BS - jag säger lite som Frullan, läser men har liksom inte så mycket att komma med. Fast jag kommer in och kommenterar om det är något .

• Lapinette

BS och Tinga  var det visst som undrade. Jag har varit inne varje dag, flera gånger, men har jag inget att tillföra diskussionen så låter jag bli.

Hej, hej!

• porchez
    passionsblomman skrev 2011-01-31 21:40:58 följande:
    Här kan ni gott rösta tycker jag. Mest för att se vad som händer om just vår tråd-som borde utgöra en rätt betydande del av det totala medlemsantalet här, tycker till.

www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3900109.htm...#top
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Så nu har jag röstat! Men jag tycker ju inte direkt som majoriteten
    sköt dig själv och skit i andra - gör som du själv vill
  • passionsblomman

Jädrar anacka vilket ös det blev här nu då! .-o Jag hinner inte meeeeed! *skyndar*

Penntricket har ändrat lite betydelse får jag säga. I gymnasiet stod några av tejejerna i klassen och var HÖGST belåtna med att höra till dem som höll fast pennan=hade bröst att skryta med.
    Sedan har det sakta övergått till "här varé inga hängpattar åtminstone" känns det som.

Det vore lite intressant att veta ifall just de där tjejerna idag är lika nöjda? 20 år senare menar jag...

BS, schampooflaska?

Frullan, då var det som jag anade. Och då förstår jag helt och precis. 100% Jag kan ju tillägg att det för mig personligen är lite av en tröst, eller åtminstone balans, att jag inte är alldeles ensam om det som gör ont. Alltså behövs du och alla andra med allas våra liv precis så som de är. Om inte så får jag lägga ner BT sisådär på obestämd tid, hålla mig undan och återkomma när hjärtat är fullt av fågelsång igen.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • MrOoopsie

Hej allihopa, det händer inte så mycket här. Vi försöker mest vila o äta. Bm sa att det brukar ta 4-5 skiftbyten, vi gick precis in på det tredje så vi har en bit kvar. ;) men men Daisy o Oupsie mår bra, hon har "uthärdligt ont", dvs så ont att hon inte orkar skriva här själv, men hon kan fortfarande ta det lungt o vila. Tack så mycket för alla hejjarop och tankar!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!