• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Undrar hur det går för Oupsie och maken nu då, oj så spännande!

• nennesjuttioåtta
    BrudSommar2006 skrev 2011-01-31 21:26:09 följande:
    Nenne, ojoj, vad ska det bli av honom med sådana tendenser redan, haha!
    nu är ju inte han så rörlig så det kanske var hon som var lite för närgången men jag vill gärna tro att han gjorde en ren kvalitetskontroll.
    Och så lade sig Nancy bredvid honom så fint när han sov idag, och ajg tog flera kort och så vaknae han och lade en arm runt halsen på henne. Sista bilden jag har är armen helt suddig eftersom han sopade till henne.
  • BrudSommar2006

FruLLan, det känns i alla fall bra att du tittar in här lite ibland så blir vi inte så oroliga.

Här kommer en hälsning till Snorkis också ifall att du råkar läsa!

• nennesjuttioåtta
    BrudSommar2006 skrev 2011-01-31 21:26:57 följande:
    Nenne, har du provat med lim?
    Ah, limstift-tricket. För oss med A-kupa.
  • Hattis
    porchez skrev 2011-01-31 21:27:17 följande:
    och resultatet??
    Jorå, ännu så länge är det lugnt
  • Fru E

Lim hade jag med behövt för att hålla pennan kvar

Frullan- även jag känner mig utanför och känner precis som Nenne skrev ibland *håller handen*  snart är det bara jag kvar här som inte har lyckats få barn och även om det är trevligt och underbart med alla plus och bebisar så står man själv kvar och stampar på samma ställe som alltid men ja e int bitter

• Hattis
    nennesjuttioåtta skrev 2011-01-31 21:30:38 följande:
    Ah, limstift-tricket. För oss med A-kupa.

... och för oss med B 75...
  • viktualia

ööö nu blev jag förvirrad.. pennskrället stannade kvar.. hm... så får ni tolka det som ni vill!

Frullan - den här tråden tycker jag är sinnebilden för att livet inte är svart eller vitt, utan innehåller en enorm gråzon!!!  Kram igen!

• Fru E

Vickan-stannade pennan kvar har du förlorat

• Hattis

Å EA! Hoppas så att det blir er tur snaaaart! Nuuuu!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!