• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Hattis

Jösses vad spännande herr och fru Oupsie !!!

Stiligt rimmat PB!

Välkommen tillbaka Oms!

Ego - i förmiddags mådde jag faktiskt riktigt illa

*måste nog läsa ikapp lite mer*

• porchez

vad spännande med Oupsie och uppdateringar från MrOupsie! Får vi en trådbebis i natt mao?

Jag har bestämmt mig och ska med till Sälen, så vi åker onsdag-söndag den här veckan, ska bli SKÖNT att komma bort en stund, för just nu har jag svårt att koppla bort jobb från huvudet, har blivit ltie mycket ett tag.
    Så ska se om jag bryter några ben i backen har bara åkt snowboard en gång tidigare förra året. Hann ju inte lära mig, så ska bli spännande att se hur mycket man kommer ihåg och hur mycket mer jag hinner lära mig!

• porchez

PB - ang. min vän, så vet jag inte. Han smsar elelr hör av sig nästan varje dag, men inte så mycket mer, förra veckan bestämmde vi att vi skulle ha en filmkväll snart igen. Men jag är ju aldrig hemma så har inte blivit av än.
    Det intressant är att han sagt till vår gemensama vän när de träffades i helgen "att vi smsade lite för några dagar sen"  han kan alltså inte erkänna till henne att vi smsar typ hela tiden...
    Men så länge jag har fullt upp har jag inte hunnit tänka så mycket på det faktiskt.

• porchez

tänkte förboka hyra av bräda, är det någon som vet, vad är vanligast höger eller vänster??
    hur vet man vad man ska ha??

• Hattis

Å vad roligt Porchez, dags att packa nu då nästan! Min erfarenhet av snowboard är att man efter första helvetespasset lär sig och utvecklas rätt fort! Du kanske är igenom det värsta, vem vet. Men förbered dig på att barnbacken ändå blir en utmaning...

• Hattis

Porchez - testa om du är höger- eller vänster fotad - om du ska sparka på en boll, vilken fot sparkar du med? Är du högerfotad är jag rätt säker på att man har den foten längst bak.

• Hattis

Någon som vet mer säkert? Snaily? Telis? Mugglan? Cicci?

• nennesjuttioåtta

heja OUUUPPSIIIIIEEEE!!!!  

Porchez – vänster fram är vanligast, höger fram kallas väl goofy har jag för mig. Vad känns bäst? Vilken fot skulle du sätta fram om någon puttade dig i ryggen?

Telis – skönt att du känner dig bättre!

Hej Sweetiee!

Puss och kram på dig Frullan, vad menar du med att du känner dig utanför här?  

• porchez
    Hattis skrev 2011-01-31 20:37:28 följande:

Porchez - testa om du är höger- eller vänster fotad - om du ska sparka på en boll, vilken fot sparkar du med? Är du högerfotad är jag rätt säker på att man har den foten längst bak.

Jag är högerfotad, då borde det betyda vänster fram alltså..?
  • nennesjuttioåtta

precis, Hattis! Det man helst har som stödben brukar man vilja ha främst. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!