• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MrOoopsie

Hej Oupsies make här, jag skriver lite åt henne. Hon har fått värkstimulerande medel. Än så länge är värkarna oregelbundna, men de gör mer ont nu än tidigare. Allt ser bra ut, hon försöker vila.

• FruCicci

Hallå i tråden....

Hur är det?

Oupsie, det kanske är över nu?
    En av mina bästa kompisar fick en dotter i raktetfart i natt, en liten Olivia. man blir alldeles lycklig när ens vänner och även bt vänner nedkommer, så jag väntar med spänning på rapport från Oupsie familjen

Jag mår bra, men har haft problem med magen en längre tid, klagat sådär som andra gör när det gäller ont i huvudet. Måste dessvärre kolla upp det nu. Sådana akutmagsmärtor som jag hade i torsdags och som höll i sig i flera timmar kan inte vara bra. Jag har ju haft blödande magsår tidigare och det märkte jag inte ens av förrän jag började spy blod, så ska absolut ta det på allvar.
    Jag mår kanon annars, så jag ska inte klaga. Har ju sluppit allt som ni andra har åkt på verkar det som och har dessutom friska glada barn!

Kräksjukan har jag haft (om det var den) i julas, då kom det minsann från båda hållen!

paraplyvagn, vi har Carena märket, ganska ok med bra liggläge, Victor sov i den senast i går. Kostade typ 500 kr på babyland. Annars tror jag den bästa är den AM har.

Seg måndag har vi här, känner mig såååå suttråkad., borde göra så mycket med kan inte ta mig för något. Har haft ganska många liknande dagar nu (fy på mig).
    Googlar mest på flygresor och hotell nu....

Snartis, hoppas det gick bra på KUB, kom in och rapportera när du är tillbaka!
    Hoppas buskicken blir frisk nu när han har fått massa medicin....

kram till Frullan! Jobbigt jobbigt, man vet inte vad man ska säga, men du vet ju att du kan ösa ur dig hoppas jag... jag vill veta iaf!

kramisar till alla som behöver det också.....

Snorkis, hur mår du? Vilken vecka är du i nu?
    Ska ni ta reda på könet denna gången?

• FruCicci
    MrOoopsie skrev 2011-01-31 14:26:58 följande:
    Hej Oupsies make här, jag skriver lite åt henne. Hon har fått värkstimulerande medel. Än så länge är värkarna oregelbundna, men de gör mer ont nu än tidigare. Allt ser bra ut, hon försöker vila.
    Nämen vad spääääääännande!
    Hälsa henna att vi tänker på henne och är med henne!
    PHUUU andas in och ut själv
  • FruCicci

Min make skulle aldrig komma in och rapportera! Nu blev jag imponerad!

• MrOoopsie

Haha, jag är lite uttråkad nu när hon vilar. Hon sa åt till mig att roa mig lite på bt eftersom hon inte orkar själv. Hon hälsar tillbaka. Hon är uppkopplad mot en CTG-maskin och även om sammandragningarna är oregelbundna kommer de betydligt oftare än innan.

• smint
    MrOoopsie skrev 2011-01-31 14:26:58 följande:
    spännande, hoppas det flyter på nu så ni får er belöning snart. Hälsa henne
  • FruCicci

Mr OOOpsie, det är ju fantastiskt att det börjar sätta fart nu, snart är du pappa och Daisy är i er famn, sååååå fantastiskt kul!
    Undrar om hon kommer den 31 januari eller om det blir den 1a februari?
    Spännande!

• fru AM

Heja hela familjen Oupsie-Daisy! Alltid lika kul när en "äkta hälft" tittar in och rapporterar. Krama Oupsie från oss (om du får komma i närheten. Tänk på att hon helt plötsligt kan bli lite lynnig och tycka att du luktar illa eller något )

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!