• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Telis, ersättningen stoppar upp lite mer så att de lättare blir hårdare i magen och fullkornsvällingen gör de lättare lite lösare i magen, i övrigt har jag ingen koll, Astrid har ju aldrig fått ersättning efter de där första veckorna på BB/neo.

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2011-01-28 14:17:16 följande:
    nennelainen - antar att du aldrig är inne på restråden längre men jag nämnde där idag att jag såg att ditt Borgafjäll toppade Whiteguide över restauranger i Norrland.
    så nu ska ni dit? *gilla*

Brunt läder? Då var jag inte så långt från med min gissning, heheh!  
  • fru AM

Jag vill gärna ha en BS-recension av Storhogna så jag röstar på STORHOGNA (för jag tror inte att jag får följa med)

• Lapinette

BS - ska alltså spat finna i fjällvärlden, i kombination med skidsemestern?

• BrudSommar2006

Liten Astrid väger 11 kg, snart är vi ikapp!

Apropå Astrids vikt så är det så skönt att ha ett barn som inte har problem med vikten, hon ligger två steg över medelkurvan på längd och ett över på vikt. Hon verkar ha ärvt makens vikt-gen istället för min som Iris har åkt på, så skönt.

• nennesjuttioåtta

Cicci – tarmvred? Usch, låter jätteont! Ta hand om dig! 
    Lappis – jag var inne i restråden för någon vecka sen men efterosm jag inte kan bidra med något alls så blir det inte så frekvent. Om ni inte ska åka till Sälen, där hittar jag.  

• fru AM

Jag trodde att spat var på hösten innan skidsäsongen? (eller vad vet jag det kanske alltid är skidsäsong norr om Upplands väsby?)

• Lapinette

Jösse, vilken gissning (brunt läder)? Och nej, vi åker nog söder över till vår 5-års dag .. 10 timmar i bil för ett helgbesök .. njaeee det tycker nog inte maken är så skoj (även om han VILL köra sin fina, lilla, bil). Och i sommar åker vi ned till Alsace och fyller bilen ... eller tja, den är nog redan full när vi lämnar Stockholm .

• fru AM

Annars kanske Åre kan övervägas? JAg har varit där en gång i september - otroligt vackert med alla höstfärger. Finns ju många sjyssta hotell där också, te x: http://www.copperhill.se/level/

• Lapinette

Nu hänger jag inte med alls. Så spat är till i höst och skidåkningen till NÄSTA vinter??!! Jag ska åka skidor om några veckor ... *räknar på fingarna* ... tre närmare bestämt (veckor alltså).

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!