• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

AM, hahahahaha, det där testet var det roligaste jag läst på länge!!

Televinken ligger oftast stilla på skötbordet bara han får något att pilla med, en krämtub eller liknande. Fast jag skulle inte vilja byta blöja på ens på honom för första gången om någon stod och tittade på.

Oupsie, kan inte svara på Gemini men vi har en Beco Butterfly som är jättebra. Det enda lilla problemet är väl att Televinken inte vill sitta i den. Butterflyn kan man för övrigt också använda från nyfödd och bära barnet på magen, höften och ryggen så det borde väl vara samma med Gemini.

Oupsie, skulle du vilja låna vår och prova? Om Daisy gillar den så är det ju bara att ni köper en egen, och gör hon det inte, ja då har ni sparat den 1000-lappen.

Men vad är det med karlar och sjalar?! Min man var också skeptisk först, men sen tyckte han att det var riktigt mysigt.

• Lapinette

Vilken härlig dag, traaalllaaa, laaa, laaa!!! Solen skiner, det är fredag och jag har klarat månadens budget. Får man då ledigt resten av dagen?!

• smint

ja man skall ju gå lite på snygghet också såklart

nu skall jag dammsuga och se om det vill komma ut ngn bebis av det.. sedan skall vi baka kanelbullar  i em, hämtar T tidigt så får hon hjälpa till..

• Fru E

Snartis-snusk vad är det det har vi inte praktiserat på två veckor sedan allt härligt började!

Lappis-min budget på jobbet spräcktes redan innan den kom i bruk jädra paprikor

• Telis

Nu är jag tillbaka från vårdcentralen. Nu såg han att jag hade sår längst bak i halsen och det tyder på att det är virus ändå, det är ju därför penicillinet inte biter förstås. Så nu är det bara att vänta, upp till 2 veckor kan det ta innan man är frisk. Men jag fick med mig receptbelagda värktabletter (morfin, hehehe) och smärtstillande gurgelvatten så nu ska man väl ändå överleva. Peaken är nådd säger vi, nu kan det bara bli bättre.

• smint

Telis: Stackare, hoppas innerligt att peaken är nådd nu. och skönt att du fick lite värktabletter så du kan äta lite iaf.. 

• Lapinette

Telis - skit med virus men gott med morfin!

EA - jäkla paprikor. Kan ni inte lägga ned dem totalt och börja med bananer istället?

smint - lycka till med dammsugningen!

Oupsie - ja, jag tycker ju självfallet att vi ska åka på babymoon om ett år!

• Liten med Mindre

Telis - underbart med lite bedövning i alla fall. Du blir ju inte direkt starkare o friskare av att inte kunna äta. Heja morfinet!

• Soldemor
    Fru E skrev 2011-01-28 11:57:30 följande:
    Snartis-snusk vad är det det har vi inte praktiserat på två veckor sedan allt härligt började!

Lappis-min budget på jobbet spräcktes redan innan den kom i bruk jädra paprikor
    Har du bytt jobb hastigt och lustigt? Paprikor?
  • muggles

Snartis: bra där! Pökpåle på dig då

Telis: åh fy, sår i halsen, inte konstigt du har ont! Stackars.

Lappis: självklart får man gå hem då! *plopp* (hörde du?)
    Jag tycker också bananer låter trevligare än paprikor, åtminstone om de ska användas som sexleksaker höhö...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!