• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM
    Soldemor skrev 2011-01-28 09:27:28 följande:
    Det var en levande person, hon hade köpt den i höstas.
    JAg har också letat som en galning . Problemet är väl att det nu är vårnyheter i de flesta närbutiker - och det som fanns till salu i höstas är sålt, utreat eller tillbaka hos tillverkaren(?). Maila till ICHI och fråga!
  • Lapinette

Ichi .. roligt namn, undrar om de tagit det från japanskan (betyder ett)?

• Lapinette

På tal om japanska så tror jag att det blir en kurs (borde nog anmäla mig). Räknade ut att jag hinner gå 9 gånger innan det är dags att åka. Inte för att jag lär vara flytande men likväl ha lite mer i färskt minne så jag åtminstone kan säga tack och hejdå när vi är där.

• Fru E

Mugglan-tyckte med att min blödning vid ma var kort men reagerade inte så mycket över det, när "klumpen" var ute så slutade det i princip blöda direkt. Nästa tant var "som vanligt", därför antog jag att allt kommit ut, känns lite kort att ha nästa tant igen efter 2 veckor och den liknar inte alls en tant utan mindre men jaja den som lever får se . Nu ska jag sluta tjata om detta icke intressanta ämne!

Oupsie-wiiiiiiiiii så Daisy kan komma redan till helgen åhhhhhhh härligt! Kanske du ka få lite mindre ont efter det

• fru AM

Oj, Lappis! Ambitiöst med japanskakurs - men begripligt eftersom din pappa är därifrån. Den lilla japanska jag kan har jag snappat upp från serien "Shogun" (någon av er andra ålderkvinnor som minns den?) ... "Domo arrigato" och "Dozo" har jag klarat mig på hittills,men då har jag bara försökt prata med en liten tvåårig japansk pojke på Storsonens dagis. Han blev i o f s mycket glad!

• Fru E

Lappis-har helt missat men ska ni åka till Japan

• Lapinette

AM - jag har läst japanska som hemspråk i 6-7 år så jag kan hiragana och lite katakana och en jädrans massa barnsånger . Läste på Medborgarskolan för en så där 15 år sedan och vi hade en helt suverän lärarinna men gick bara en termin då jag sedan pluggade på IHM och ingen tid fanns till förfogande. Tänkte nu att jag kanske skulle damma av lite (nybörjarkurs så klart).

EA - japp, vi åker i Påsk för att hälsa på pappsen och resa runt i två veckor. Skriver ju mest om resor på restråden.

• Lapinette

Ja .. och efter IHM så blev det italienska och sen franska av viss anledning istället för japanska. Jag är absolut inte någon språkmänniska så det är rätt kämpigt.

• Liten med Mindre

Lappis - du är välkommen hem att praktisera. Är själv med barnen från onsdag o en vecka framåt, även om diverse barnvakter är inlånade dagtid vissa dagar.

Kan erbjuda barnbadning och vällingtillverkning till specialpris gratis. Middagsmatning är bonus för tidiga anmälningar...

• fru AM

Och här kan man få praktisera nattvaktning av skrikig 21-månaders.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!