• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie
    Klockarbol skrev 2011-01-27 15:00:33 följande:

Nu ger jag upp.

I dag fick jag det inte speciellt stora nöjet att läsa maken farbrors dödsannons i tidningen.

Det visar sig att maken har vetat om det sedan i lördags.

"Det har varit så mycket annat vi har pratat om så jag har inte tänkt på det"

Jag kommer att klara mig jävligt mycket bättre på egen hand.

Förlåt min spya.

Men vad i helskottaSkrikandes, en sån sak borde man väl inte missa, hur mycket annat man än har att tänka på. Kram på dig Klockarbol!
  • Oupsie
    muggles skrev 2011-01-27 14:08:46 följande:
    Apropå min egen vikt (som jag klurat lite över eftersom batterierna i vår våg har varit slut sedan länge):
    jag vägde mig hos BM igår och vägde 61,5 kg (med stövlar, kläder på och frukost i magen). Innan grav vägde jag nog 56-57 kg före frukost och utan kläder. Så det är inte så farligt!
    Även om det inte är så stor skillnad i magmått mellan dig och mig, så är det ganska stor skillnad i kilon .

Fast jag vägde tyvärr lite för mycket redan när jag blev gravid, men sen gick jag ner i början av graviditeten när jag mådde så illa, och nu ligger jag +10 kg från inskrivningen hos BM. Får ändå säga att det känns ganska ok, med tanke på att jag inte har kunnat röra mig särskilt mycket var jag rädd att jag skulle gå upp mycket mer.
  • Liten med Mindre

Tack för input om kvällsrutiner. Mindre har ju en Jättefull blöja var morgon så lite mindre volym välling känns som ett steg. Hon kissar oftast rejält vid tandborstning med. Vet inte om hon är mogen för blöjfritt när hon inte insisterar. Avvaktar lite till.

• Telis

muggles, nej jag tror inte att det är körtelfeber. Det kommer ju av ett virus och jag hade streptokocker i halsen. Dessutom brukar man ju ha hög feber då och jag ligger bara mellan 37,5 och 38,5. Min bästa kompis fick det på gymnasiet och blev inlagd och jag blev helt chockad när jag kom dit och hälsade på, jag har aldrig sett någon se så risig ut.

• Oupsie

Fick ligga med ctg:n i ca 40 minuter och Daisy var betydligt lugnare nu, och hennes puls varierade mellan 120-140. Så allt var ok, och jag fick träffa doktorn lite snabbt igen, och hon sa bara att jag skulle se till att ringa förlossningen på lördag.

Känns jättemärkligt, men samtidigt skönt. Att veta att det snart kan bli bättre. Men vi vet ju inte om det finns plats på lördag så det kan ju dröja längre än så i alla fall, men det känns ändå lite lättare att stå ut med att ha ont, när man vet att det händer något, att det finns en plan.

• Oupsie

Telis, fy vad jobbigt att ha så ont så att du inte kan svälja. Hoppas verkligen att det blir bättre snart!

• smint

Oupsie: SKönt att daisy lugnade ned sig, du skall se att det finns plats på Lördag  Tror du kommer få före mig... 

micropaus i soffan, snart matlagning.. skall improvisera någon pastarätt med kyckling, grädde, soltorkad tomat, lök och senap. Blir nog bra. Sambon har hjärtlung räddningskurs på jobbet till 18 så vi får äta före honom..

• passionsblomman
    Telis skrev 2011-01-27 16:30:50 följande:
    muggles, nej jag tror inte att det är körtelfeber. Det kommer ju av ett virus och jag hade streptokocker i halsen. Dessutom brukar man ju ha hög feber då och jag ligger bara mellan 37,5 och 38,5. Min bästa kompis fick det på gymnasiet och blev inlagd och jag blev helt chockad när jag kom dit och hälsade på, jag har aldrig sett någon se så risig ut.

Jag tycker det låter som dina streptokocker är fullt tillräckliga. Usch! Känns det som att antibiotikan börjar ta något alls än?

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Telis
    passionsblomman skrev 2011-01-27 17:02:48 följande:

Känns det som att antibiotikan börjar ta något alls än?

Nej, jag tycker inte det. Men det går lite upp och ner eftersom jag tar så mycket Alvedon+Voltaren som jag bara får så när jag har tagit dom så mår jag lite bättre ett par timmar tills det börjar gå utför igen.
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!