• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

Fick precis mess att en kompis fått en eskimå insatt i livmodern. Gah, håller tummarna!!! I våras när jag höll på med ivf fick jag veta att deras första barn är en ivf och att de hade kvar i frysen. Jag tycker det är bara fler och fler som har varit i ivf-svängen...

Förresten har jag fått användning för min lilla röda Gonal-f-kylväska med kylklamp (ser ut som en minihandväska a la clutch) som jag fick av Carlanderska. Jag skulle ha den till att kyla mediciner (om jag behövde transportera dem i värmen) men det har jag aldrig använt den till. Däremot passar den väldigt bra att förvara urinprov i De ska ju vara morgonurin och hållas kylda...

• muggles

Förresten ang mitt nojande härom kvällen och SF-måttet, så ligger jag exakt på kurvan för tvillingar. Mitt SF-mått togs igår i v 22 (plus lite till för v23 är imorgon) och då hade jag 25 cm. Det stämmer ju på pricken med det här:
    www.niomanader.se/content.asp
    (då borde det inte vara ngt extra fostervatten?)

• smint
    muggles skrev 2011-01-27 14:24:56 följande:
    Förresten ang mitt nojande härom kvällen och SF-måttet, så ligger jag exakt på kurvan för tvillingar. Mitt SF-mått togs igår i v 22 (plus lite till för v23 är imorgon) och då hade jag 25 cm. Det stämmer ju på pricken med det här:
    www.niomanader.se/content.asp?ID=45
    (då borde det inte vara ngt extra fostervatten?)
    åh så skönt att du ligger på kurvan. då kan du nog vara lugn

Dags att hämta hem lilla trollet från fsk.

Kram så länge

• fru AM

Muggles: skönt med lugnande måttet! Det borde ju vara SF-måttet som räknas - måttet runt magen beror ju/väl? på hur lång/kort man är och hur mycket magen putar ut beroende på hur barnen/livmodern ligger

• muggles

AM: jag midjemåttet är ju väldigt oexakt. Precis som du skrev härom kvällen beror det på exakt var man lägger det så kan det skilja några cm, och säkert beroende på barnens läge mm. Men det var det bästa jag kunde komma på när jag inte kan hitta livmoderkanten själv...

• muggles

Nu har jag en beg UJ på gång... Få se om ngn hinner sno den framför näsan på oss, man verkar få hugga som en hök på de där.

• Fossing77
    muggles skrev 2011-01-27 14:46:43 följande:
    Nu har jag en beg UJ på gång... Få se om ngn hinner sno den framför näsan på oss, man verkar få hugga som en hök på de där.
    gäller att vara snabb som attan ;)
  • fru AM

Alla beg. barnsaker med hyfsat högt nyanskaffningsvärde gäller det att vara blixtsnabb på. Lycka till med UJ, Mugglan. 

Såg du att Phil&Teds bara är 73cm? (uppfälld)

• muggles

AM: ja jag såg. Men jag inser inte fördelen med Phil&Teds direkt och de verkar mkt svårare att få tag på. Tror de kostar ung som UJ/Easy Walker nya och beg verkar det inte finnas tvillingvarianten. En vanlig syskonvariant funkar inte med 2 nyfödda, utan endast med barn av olika storlek. UJ är också 73 bred förresten.

• Klockarbol

Nu ger jag upp.

I dag fick jag det inte speciellt stora nöjet att läsa maken farbrors dödsannons i tidningen.

Det visar sig att maken har vetat om det sedan i lördags.

"Det har varit så mycket annat vi har pratat om så jag har inte tänkt på det"

Jag kommer att klara mig jävligt mycket bättre på egen hand.

Förlåt min spya.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!