• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

Förtydligande: en "vanlig" Phil&Teds inline tar inte två liggdelar för bebisar, bara den som är dubbel, i.e. tvillingvariant. Och då är den mkt likvärdig UJ/Easy Walker/BT.

• muggles

Klockarbol: vad okänsligt av honom Vad har han för känsloliv eg? (Ursäkta man ska inte racka ner på ngn annans partner men kunde inte låta bli...)

• fru AM

Mugglan: men vad tyckte du om Baby Jogger City Elite eller vad den hette då : där de så småningom kan sitta bredvid varann?

Klockarbol: saknar ord! At du ska behöva läsa annonsen istället för att han kan säga det själv!

• Soldemor

Hejsan!

Blev rekommenderad att komma med en liten efterlysning här, som jag även lämnat i andra tråden:

Jag är på jakt efter en tunika från Ichi, med långa svarta katter på, med olika färg i bakgrunden. Den jag såg var grön, finns visst gul och blå också. Eftersom jag är en katt-toking, vill jag hur gärna som helst ha en sådan, hade ju varit perfekt att ha på sig på utställningar t ex. Kan någon här hjälpa mig? Någon som har sett den någonstans el så?

• Fossing77

Vi har en P&T Sport, men den funkar ju inte till 2 småttisar. :) Dock kan jag rekommendera den vansinnigt mycket som syskonvagn. Vi beställde från Holland www.babyjungle.nl. Leverans på 3 dagar, hysteriskt bra kundservice och bra mycket billigare än i Sverige. De har massa sorters vagnar, rekommenderar ett besök. :)

• passionsblomman

Oupsie, oj vad spännande den närmsta tiden är nu! Vad skönt att de inte verkar ifrågasätta utan letar tid!

Klockarbol, Men hallå i lådan!

Telis, STACKARS dig! Vänder detta inte snart så måste du verkligen tillbaka till doktorn så det tar ordentliga prover.

Halsböld har jag sluppit, men däremot hade jag den tveksamma turen att lyckas få BÅDE halsfluss och körtelfeber på en och samma gång när jag gick i 8:an. Det var det klart värsta jag varit med om och jag hade så hög feber att jag yrade och inte visste vad jag gjorde. Det enda jag minns av natten på akuten var att läkaren ryggade bakåt och faktiskt sa "åh hjälp, det här var den värsta hals jag sett, du ska upp på avdelning omedelbart"
    Sedan låg jag i isolerat rum i en vecka och fick värsta grymma smärtstillande för att få i mig flytande-vilket ändå gjorde vrålont att försöka svälja. Sedan var jag sjukskriven och hemma från skolan i tre veckor till. En hel MÅNAD missade jag av skolan!
    Missade skoldansen, luciatåget och allt vad det var...

Ja, inte vet jag varfö jag svamlar om DET för dig-det blir du ju inte bättre av, mina gräsliga minnen bara poppade upp av ordet "körtelfeber"

Liten, absolut! Gåstavar har jag redan och jag använde dem med väldig framgång för några år sedan då jag gick-bokstavligen-ner i vikt  med ungefär samma upplägg fast mer intensivt gående och lite mer generöst matupplägg än nu. Det jag inte hade då var råsaftscentrifugen. Jag promenerade min ner 10 kg på 9 veckor. Just för att det är ett minne av framgång, så kändes det naturligt att plcka upp igen och sjukgymnasten sa också det"fram med allt som du har av sådant du lyckats med".
    Just nu är min kondition dock så fruktansvärt usel att det faktiskt (hemskt nog) räcker gott med vanlig promenad i någorlunda rask takt. Jag måste igen säga hur GLAD jag är för mina skor! De gör det helt plötsligt fullt möjligt att gå trots is och snö.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Nu fick jag förbud att sitta här. Min son ska baka sockerkaka ur barnkokboken an fick av mig i julklapp. Jag förväntas stå med och stötrta, men "han ska göra allting själv".
    Och JA, jag tänker äta sockerkaka medmin pojke när den är klar.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • muggles

AM: tunikan Ichi är en utmaning till Mrs Google

fru AM skrev 2011-01-27 15:14:48 följande:
    Mugglan: men vad tyckte du om Baby Jogger City Elite eller vad den hette då : där de så småningom kan sitta bredvid varann?

Klockarbol: saknar ord! At du ska behöva läsa annonsen istället för att han kan säga det själv!
    Inte speciellt billig, kostar som en UJ ny. Vet inget om den...
  • smint

ja baby joggern är nog ganska dyr, har en kompis iofs som kanske skall sälja sin snart då ena barnet slutat sova middag så då behöver dom inte den längre...  Men hon har lovordat den  

soldemor: Har googlat som en tok efter din tunika, men utan resultat. Men hittade många sidor som säljer ichi kläder... Såg du den i någon annons eller på någon levande person? tänkte om det var en äldre kollektion? 

• Oupsie

Vickan, men ditt vatten hade gått va? Att det var därför du blev igångsatt, eller hur var det?

Fossning, oj vilken dramatisk graviditet med blodpropp.

PB, 5 kilo är jättebra jobbat!

Fru E, hoppas att kroppen slutar bråka med dig snart. Behöver du kolla om det finns något kvar som inte kommit ut?

Jisses, två minuter mellan Malte och Mindre, hur stor är chansen egentligen att två trådbebisar kommer samma dag, och så nära i tid dessutom? Häftigt .

AM, skönt att Hektor är bättre!

MSW, låter inte som någon skön nattsömn precis.

Sweet, jobbigt med kompisen. Det bästa hade säkert varit att ta upp det på något vis, och säga att man är orolig. Men samtidigt är det inte alltid att personer i dåliga förhållanden är särskilt intresserade av att lyssna på det, enligt min erfarenhet.

Smint, kul med lite nya inköp .

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!