• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman

Telis, men fy faan vad jobbigt! Åh stackare, jag vet så vidrigt väl hur du mår. Hoppas verkligen de värsta dygnen passerat nu och att du får känna imorgon att det vänt. Men annars måste du ju bara till läkaren igen. Är du ensam hemma med Televiken? För om du inte är det, så borde du nog bädda ner dig och bara ligga där. Krya på dig-kram!!!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • viktualia

Telis - när jag hade halsböld hade jag så ont att jag inte inte prata normalt... jag lät som kalle anka typ...  hemskt värre!! Hoppas verkligen att du kryar på dig på stubinen!! KRAM!

• Telis

PB, nej jösses, jag är inte ensam med Televinken, det hade jag aldrig pallat. Jag har världens bästa man hemma och han är dessutom pappaledig. Han har tagit hand om Televinken hela veckan dygnet runt och jag har bara legat nerbäddad i sängen. Jag har inte bytt en blöja sen i lördags! Nu har han dessutom herrmiddag ute i köket OCH tar hand om Televinken samtidigt!

Vickan, ja någon halsböld har jag inte än iallafall. Det låter HEMSKT obehagligt och äckligt.

Nu tycker jag att själva sväljandet går lite bättre men det gör himla ont att äta för det känns som om det är öppna sår i halsen. Åt lite couscoussallad till middag och det mesta gick bra utom dom syrliga tomaterna som sved som eld i halsen.

Förlåt om jag och min halsfluss tar upp lite för stor plats här i tråden! Jag hoppas att jag snart mår bättre och kan prata om något annat än mig själv.

• passionsblomman

Telis, jamen det visste jag ju egentligen *teflonhjärna* Vilken evinnerlig tur mitt upp i allt! Jag tänkte på det, för jag vet att de gånger det varit halsfluss så brukar jag ha varit fullständigt utslagen. Det är liksom inget resonemang runt ifall man skulle kunna vare sig ditten eller datten. Och sedan slår det mig att somliga andra människor har ju sånadäringa knädatorer och kan ligga till sängs och skriva. Det har inte jag så jag tyckte det verkade så hemskt jobbigt att sitta uppe och vara med oss...

• fru AM

Glass borde förresten vara himla gott för dig just nu Telis?!

• passionsblomman

AM, oj vilken skillnad det var på hur många ägg det skulle vara i de olika semifreddosarna! Och bara gulan i den första.

Jag gjorde den här i julas:

http://www.recept.nu/1.273643/leila_lindholm/efterratter_godis/agg_mejeri/leilas_lingonsemifreddo

Då var det gott med en rätt syrlig efterrätt, mitt i allt julgodis Men den med nötterna tycker jag låter jättegod också. Semifreddo ska bli min nya sorts efterrätt! Vi tyckte verkligen om det här.(som om det vore något konstigt iofs, när det kommer till mig och efterrätter)Skäms

• fru AM

Tack för bra input och smarrigt recept! Nu ska jag gå och försöka gosa lite med någon som sitter i soffan

Kram på er! 

• smint

AM: Semifreddo är gott, min mamma gjorde en när jag var hemma sist. Kommer inte i håg exakt vad det var i den. Men det var iaf pistagenötter, smulade maränger och ngt mer...

så sitter man i soffan och svullar igen.. fasen sista veckan har ju bara eskalerat med sötsug..   

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!