• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fossing77

45 min in i Zumba basic framför tvn å jag håller på att dööööö!!!! Otränad!

• muggles
    Telis skrev 2011-01-27 09:16:19 följande:
    sweet, hur vet man att det går från halsfluss till halsböld då? Här är ingen förbättring i sikte, har fortfarande så sjukt ont i halsen och öronen.

Lycka till nu, Oupsie och smint!! Nu verkar det vara rätt nära för er bägge. Får se om ni kan slå rekordet - hur många timmar är det mellan Malte och Mindre nu igen?
    Det är inte körtelfeber va? För då behöver du kanske starkare antibiotika än Kåvepenin. Jag har haft körtelfeber en gång och det var ännu värre än halsfluss...

EA: kan det vara så att det kommer ut lite rester från mf nu iom att din första blödning var så kort som 5 dgr? Kanske fanns det lite rester kvar och så kommer de nu med den nya slemhinnan? Jag hade strulig mens efter mitt MA i några månader men sedan ordnade den till sig (efter ca 8-10v).
  • smint

oupsie: Åh så spännande  hoppas ni får plats i helgen då. 

• muggles
    fru AM skrev 2011-01-27 10:27:11 följande:
    Kanske att mugglans tvillingar lyckas slå Maltes - Mindres "täthet"? Fast två minuter är ju väldigt tätt.
    JAg tror inte det såvida de inte kommer med snitt. Livmodern kan tydligen ta en paus efter att första är ute (om det inte går som för Daa i granntråden för de kom tätt).

Fossing: oj vad jobbigt det lät med proppen så tidigt i grav och alla dessa sprutor.
  • Fossing77
    muggles skrev 2011-01-27 13:54:40 följande:
    JAg tror inte det såvida de inte kommer med snitt. Livmodern kan tydligen ta en paus efter att första är ute (om det inte går som för Daa i granntråden för de kom tätt).

Fossing: oj vad jobbigt det lät med proppen så tidigt i grav och alla dessa sprutor.
    Lite stökigt när man inte uppskattar nålar kan jag lova.. men jag lärde mig till å med att ta dom själv :)
  • muggles
    fru AM skrev 2011-01-27 11:24:53 följande:
    Tror jag måste köpa fler hinkar.
    Köp handdesinfektion istället Och tvätta händerna på er och barnen + desinfektion innan ni äter. Det stoppar inte allt men det är nog det bästa man kan göra...
  • muggles

Oupsie: men vad bra att de inte ifrågasatte. Attans att du inte var mer öppen, kroppen gör som den vill ibland. Snart är hon här då!

Liten: Moa behöver inte men älskar sin välling morgon och kväll. Hon får 200 ml på kvällen såvida middagen inte blev ovanligt sen för då får hon mindre. Välling ca en halvtimme innan läggdags. Och sedan pyjamas, tandborstning och "kvällskissen" (hon går ju på toa). Hon verkar kunna kontrollera det för det kommer nästan alltid en skvätt även om hon inte direkt är kissnödig.

Vi har bara haft en kisskatastrof i sängen och det var faktist härom natten. Och då var det för att hon åt salta nötter på kvällen, blev törstig och sedan drack en massa vatten + välling men lyckades inte kissa ngt vid kvällskissen. Så salta nötter blir det inte fler ggr så sent på kvällen

• muggles

Gud vad jag stavar dåligt nu för tiden... men ni fattar vad jag menar.

PB: -5 kg. WOW! Inte dåligt alls. Med tanke på att du inte kör ngn särskild diet så borde det dessutom vara hållbart och ingen jojobantning. Vad skoj att du ser resultat så snabbt!

Apropå min egen vikt (som jag klurat lite över eftersom batterierna i vår våg har varit slut sedan länge):
    jag vägde mig hos BM igår och vägde 61,5 kg (med stövlar, kläder på och frukost i magen). Innan grav vägde jag nog 56-57 kg före frukost och utan kläder. Så det är inte så farligt!

• fru AM

Tvättar o spritar händerna gör vi alltid det första vi gör efter dagis i alla fall. Kanske kan man ta sig en liten hutt handdesinfektionsmedel också ... // jag ska köpa tre hinkar till också - så att man är förberedd hur som.

• fru AM

Ang kvällskiss så dricker inte Livia välling längre. Hon slutade när hon slutade med nappen - i samband med att Hektor började dricka välling kanske ... Lyckas hon inte med kvällskissen så brukar hon vakna och gå upp och kissa på natten. Hon har varit utan nattblöja sedan dagisstart i höstas tror jag och hittills inga olyckor i sängen. Har jag förresten berättat att hon TILL SLUT är helt blöjfri! Äntligen kan hon göra nr 2 utan problem i potta ell toalett! Lite sent kanske men jag trodde ju verkligen inte att det nånsin skulle hända så jag gör vågen!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!