• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

Åh - Sweet - vad jobbigt det låter med dyra osäkra ansökningar. Men ni har bestämt er för att stanna kvar om de går igenom?
    Även jobbigt läge att veta hur man ska göra med kompisen o knepig flickvän. Kärleken är ju blind och många slår ju bakut om man påpekar brister för dem. Medan andra tar sig en funderare. Avundas dig inte det beslutet.

PB - heja dig! Förstår nog hur du känner i frågan att känna duktighetskrav. Så lätt att trilla ner i ett hål igen när det om någon/några veckor går trögare med viktminskning och andra aktiviteter. I början får man ju ofta lätta vinster på gott o ont. Hoppas att vi kan få finnas här o stötta när det går trögt! Du är i en process som är jättejobbig - och det är så starkt att ta tag i det!

Ett tips för aktivitet när du känner dig lite mer på hugget, är att ta ett par gåstavar med på promenaden. Jag tar mina på en 10-15 min promenad på lunchen, och det gör gott för axlar och ökar tempot och pulsen mer än bara promenad.

Klockis - jag tillämpade också Flylady för några år sen. Tänker fortfarande ofta på att blanka upp diskhon, och på tröga dagar "dress to shoes", fast skorna hoppar jag.

Smint?

Oupsie?

• Ore

Mugglan: Skönt att det känns bättre efter besöket hos BM!

Oupsie: Hoppas det är på gång! Ska forska litet mer i om det går att stänga av ljuset när man ledsnar på det...

PB: SUPERBRA viktnedgång hittills. Tycker också att du låter så klok om hela processen, och att du är jätteduktig som orkat dra igång det hela! Även om jag inte kan relatera fullt ut, så förstår jag att det är ett hästjobb man måste göra, fast man egentligen inte alls är i form för det...

Sova bort halva dagen har jag gjort flera gånger UTAN att vara minsta deprimerad, så FÖRSÖK att inte ha dåligt samvete för det!

Sweet: Mycket och massor var ju inte så jättetrevliga alternativ. En ung advokat kan ju vara både fördel och nackdel. Ambitiös och motiverad eftersom hon vill skapa sig ett namn. Men samtidigt då litet orutinerad...

Tinga: Tung dag igår, men skönt att begravningen kändes ok, efter omständigheterna...

• smint

jag inrapporterar mig

lite mensvärk nu på morgonen, men annars lugnt.

Skall nog ta en sväng till Sickla idag och köpa en till mössa till bebben, nu blev det ju helt plötsligt svinkallt igen. -12,8 nu...  

Sweet: Åh vilket dilemma med din kompis, sådant är så svårt att råda i tycker jag. Och jobbigt med green card advokaterna.. jag gissar på att det är ganska stora summor som skall betalas oavsett vem ni väljer?

fossing: Shit vilket drama med propp och grejer, lät verkligen inte kul... när jag låg inne ett dygn när jag väntade dottern så delade jag rum med en tjej som fått propp i benet tror jag, men hon var ganska tidigt i grav så tror hennes bebis inte klarade sig.. 

• smint

PB: Grattis till vikten, och du är en sådan kämpe tycker jag. Stor kram till dig

Tinga: Hoppas du kom upp till ditt tidiga morgonflyg, och hoppas tjänsteresan blir bra.  Förstår att dagen var tung med begravning av mormor..

• Fru E

God Morgon säger även jag!

Provade mina nya termotights imorse med tjocka strumpbyxor under och tyckte de fungerade sådär tills jag insåg att vi har -15 brrrrrrrrr! De var nog varma ändå

Är måttligt road av att få brunt/blöda varje dag *muttrar högt* är inne på 1 1/2 vecka och det verkar inte sluta, vet att jag frågat innan men ni andra har ert hållt på så här länge?? Kom er riktigta tant som vanligt sedan efter det här alltså så att det blev en ny cykel av det?
    Svammel svammel......

Smint, Oupsie-önskar er lycka till nu när det snart händer saker

PB-bra att du tar tag i allt! Små steg är det bästa!

• Oupsie

Rapporterar också in mig. Ska snart till doktorn och har lite bråttom.

Lycka till Smint, det kanske är på gång nu med lite mensvärk . Lycka till .

Tittar in senare!

• Telis

sweet, hur vet man att det går från halsfluss till halsböld då? Här är ingen förbättring i sikte, har fortfarande så sjukt ont i halsen och öronen.

Lycka till nu, Oupsie och smint!! Nu verkar det vara rätt nära för er bägge. Får se om ni kan slå rekordet - hur många timmar är det mellan Malte och Mindre nu igen?

• smint

nu är mensvärken borta efter ett toabesök så tror jag varit lite hård i magen...

Oupise: Lycka till hos doktorn. 

• Lapinette

Telis - men det låter ju sjukt jobbigt. Vad konstigt att inte pencillinet har börjat hjälpa än. Själv tyckte jag att det tog bums (ca ett dygn) men jag hade nog någon lättare dos av halsfluss.

EA - är det mens du har? Jag fick som vanlig mens efter IVF/FET det var bara att min cykel var desto längre .. den kortades av med några dagar varje månad tills den blev normal igen.

smint och Oupsie .... nära, nära!!! Vad spännande!

Sweet - vad trist att behöva välja mellan dyrt eller snordyrt!

pb - vad härligt att det känns bättre och grattis till viktnedgången.

• Fru E

Lappis-den första tanten efter missfallsblödningen kom den 7 januari och slutade ca 5 dagar efter det. Till dag 13 var det lugnt och sedan dess är det brunt/blödning i mindre mängd varje dag så jag räknar det inte som tant eftersom det inte är tid för den än och är inte så mycket.
    Tidigare har jag spottat nästan en hel månad då jag inte haft äl men aldrig så här

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!