• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

EA - låter jobbigt. Alla dessa jäkla hormoner och skit som man tar vid IVFerna "f**kar" verkligen upp hela kroppen .

• Liten med Mindre

Telis - du ska inte ringa doktorn eller rådgivning igen då o kolla för säkerhets skull?

Mellan Malte o Mindre är det 2 minuter har jag för mig om alla klockor gick rätt. Försök tajma det någon?!

• Telis

Liten, jag gjorde det förut och dom sa att jag skulle avvakta under dagen idag och sen ringa vårdcentralen igen imorgon.

Jag tänkte faktiskt skriva "minuter" först men så tänkte jag att "nää, men inte kan det ha handlat om minuter bara, det måste ju ha varit ett par timmar".

• Telis

Inte nån jädrans bantningskur är det heller. Jag vägde mig nyss i badrummet för jag tänkte att jag måste gått ner massor eftersom jag nästan inte ätit alls sen i lördags men icke, jag vägde mer nu än när jag vägde mig senast, runt jul. *buhuu*

• fru AM

Telia: det måste ju vara ett bevis för att barnmat är mkt näringsrik

• fru AM

Kanske att mugglans tvillingar lyckas slå Maltes - Mindres "täthet"? Fast två minuter är ju väldigt tätt.

• fru AM

Telia: vad tråkigt att tillfrisknandet dröjer - men håll ut till eftermiddagen! // Hektor verkar ha blivit frisk över natten. Idag är han hemma på "feberfri dag".

• Fossing77
    smint skrev 2011-01-27 08:21:19 följande:
    jag inrapporterar mig

lite mensvärk nu på morgonen, men annars lugnt.

Skall nog ta en sväng till Sickla idag och köpa en till mössa till bebben, nu blev det ju helt plötsligt svinkallt igen. -12,8 nu...  

Sweet: Åh vilket dilemma med din kompis, sådant är så svårt att råda i tycker jag. Och jobbigt med green card advokaterna.. jag gissar på att det är ganska stora summor som skall betalas oavsett vem ni väljer?

fossing: Shit vilket drama med propp och grejer, lät verkligen inte kul... när jag låg inne ett dygn när jag väntade dottern så delade jag rum med en tjej som fått propp i benet tror jag, men hon var ganska tidigt i grav så tror hennes bebis inte klarade sig.. 
    Nä, man ska uppenbarligen inte leka med proppar har jag förstått. Man ska vara glad att det finns bra mediciner. :)
  • fru AM

Propp är min största skräck, tillsamans med hjärnblödning. Skönt att du klarade dig, Fossing! // lycka till - Smint och Oupsie! När det nu händer grejor!

• Telis

AM, ja det är ju inte så konstigt att Televinken har sina hamsterkinder om jag går upp i vikt av en burk mat på en vecka.

Om 3,5 timmar är det exakt 48 timmar sen jag tog den första penicilintabletten - DÅ måste det vända.

Vad skönt att Hektor är bättre! Fast hur ska det gå med inredningen om han är hemma frisk en hel dag?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!