• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Sweet - Grattis på födelsedagen och ha det så underbart på Spice Market!

• Lapinette

Sweet - dra inte bort håret ... färga istället. Betydligt skonsammare.

Telis - hur mås det idag?

Själv är jag rödögd och har lite, liiiite ont i hals och full näsa men ikväll är Tony Stone "in da house" så det är bara att kurera sig. Känns rätt bra (just nu) att jag inte anmält och betalat för Nike convention i helgen utan istället kan vila och förhoppningsvis slippa bli sjuk.

Har inte så mycket att inlägga gällande nattsovning, sängar och barnvagnsdiskussioner. Kommer igen om drygt ett år . Satt faktiskt på skoj och tittade (när ni diskuterade tvillingvagnar) på vad för slags barnvagn man ska ha till en 1-åring. Har även frågat några kompisar om vi får komma över och "praktisera" när deras barn är i den åldern. Jösses, vet ju knappt vad som är upp och ned på ett barn!

• Ore

Lappis: Ser verkligen fram emot när vi får dra massa tips och råd för dig

• Telis

Mår i stort sett som jag har gjort hela veckan, men har tid tillbaka till doktorn idag på förmiddagen. Jag trodde nog att man i min ålder och med ett barn skulle vara lite vuxen men inatt när jag inte kunde sova för att jag hade så ont så grät jag en skvätt efter mamma. Skulle ha gjort vad som helst för att ha haft henne här och höra henne säga att allt ska bli bra. Fast sen ryckte jag upp mig lite och satt och läste istället mellan kl 2 och 4.15.

• Telis

Grattis på födelsedagen, sweet!!! Hoppas lunchen blir jättetrevlig! Berätta gärna sen vad du åt, jag har mathallucinationer om vad jag ska äta sen när jag kan äta igen.

• Fossing77

muggles: härligt med hårbotten! jag är oxå supernöjd med mitt, det gör faktiskt nytta. :)

sweet: massa grattis!

• Soldemor
    smint skrev 2011-01-27 16:06:37 följande:
    ja baby joggern är nog ganska dyr, har en kompis iofs som kanske skall sälja sin snart då ena barnet slutat sova middag så då behöver dom inte den längre...  Men hon har lovordat den  

soldemor: Har googlat som en tok efter din tunika, men utan resultat. Men hittade många sidor som säljer ichi kläder... Såg du den i någon annons eller på någon levande person? tänkte om det var en äldre kollektion? 
    Det var en levande person, hon hade köpt den i höstas.
  • fru AM

Grattis på födelsedagen; Sweet!

Tinga: du har fått bra råd redan om sängproblematiken. Bäst tyckte jag Muggles råd var eftersom jag var på vippen att skriva samma saker själv innan jag såg hennes inlägg

Stackars Telis och onda halsen. Hoppas doktorn har någon mirakelkur!

Heja Daisy och Oupsie - var det i morgon du skulle höra av dig igen för ev igångsättning? 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!