• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie
    Lapinette skrev 2011-01-28 11:02:20 följande:

BS - jag har aldrig bytt en blöja i hela mitt liv!

Inte jag heller, men jag har gjort det lite till en principsak . Sagt att jag inte kommer att byta en enda blöja till den dag som jag själv får barn. Men det verkar som att de flesta lär sig det ganska snabbt, vare sig de vill eller inte, så jag är inte så orolig .
  • smint
    muggles skrev 2011-01-28 11:04:52 följande:
    Gud vad BT är seeeegt nu!

Tror inte min förra länk funkade. Här ser man paketet jag tyckte var intressant: www.babyjungle.nl/special-offers-c-274.html (tvilling-Mountain Buggy + två liggdelar + två åkpåsar för 8200 pix!) Men måste bara få bekräftat att den sidan är en ok sida att beställa ifrån... så jag inte bli blåst. Så vem var det som tipsade???
    det var ju ett bra pris för en ny vagn och det som ingick. Jag tipsade inte om sidan, men tror det var fossing.
  • Liten med Mindre

Oupsie - ångrar maken sig med sjal så har vi en att sälja. vävd.

• muggles
    Lapinette skrev 2011-01-28 11:02:20 följande:

BS - jag har aldrig bytt en blöja i hela mitt liv!

Det hade jag gjort innan jag fick barn - har jobbat på sjukhem...
  • Oupsie

Lappis, klart att ni ska åka på babymoon! Man ska passa på när man kan.

I somras, när jag var däckad av trötthet och tillbringade en hel del tid knäståendes på badrumsgolvet framför toalettstolen så drömde jag om att sen, sen när illamåendet var över, då skulle jag och maken åka på semster, bara ligga på stranden och ta det lugnt. Vi började till och med diskutera var vi skulle åka, och vi såg båda två fram emot semester! Sen, när illamåendet inte var ett så stort problem längre, då fick jag foglossning! Så kan det gå...

• muggles

Oupsie: vi fick låna en Babybjörn av Piggelin för att testa på Moa och tur var det, för hon gillade det aldrig trots flera försök. Jag har hört jättemycket gott om just Ergobaby. Har du möjlighet att låna och pröva först så är det bra... Kanske att de flesta barn gillar sjal men inte alla som gillar sådana selar som BB mfl.

Apropå blöjbyten så visar de på BB hur man gör. I vårt fall var det maken som fick byta första blöjan (BMs princip )

Liten: man Lappis får ju öva på sin egen sömntrasslare såklart!

Smint: ja jag har nästan för mig det också. Har googlat en del och det verkar vara fler som beställt därifrån, har inte hittat ngn som varit missnöjd. Fasen vilket bra tips, jag blev helt eld och lågor nu! Tänk, en ny vagn med sovpåsar och allt (de kommer ju till pass nästa vinter). Och skiter sig allt (gud förbjude) får vi väl sälja den vidare på Blocket...

• Snartis

AM: fy på dig som lägger ut så roliga saker här skrattade så tårarna rann och kollegorna trodde jag blivit galen
    Kopierade och skickade till de som har barn så nu sitter flera och skrattar hysteriskt. Så kul att få sånt på en fredag....

Oj kom helt av mig att jag skulle kommentera en massa...

Det är fredaaaag och inte ett enda snuskord än, vad är detta??

pitt på er

• Oupsie

Har också hört bra om ergobaby, men vi tyckte att becon verkade lite smidigare. Inte lika stor, och vi tycker också att den är snyggare, om man nu ska bry sig om sådant .

Liten, ska tänka på det, men jag tror inte att maken kommer att ångra sig, han verkar väldigt bestämd på den punkten.

• Oupsie

Kapellösa, hur har det gått för dig? Har du testat?Förvånad *nyfiken*

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!