• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily
    Oms skrev 2011-01-28 14:38:28 följande:
    Snaily - han se ditt inlägg nu när jag loggade in, Mathildas ABSOLUT VÄRSTA skrikperiod var när hon på dagen fyllde 7 veckor.. mkane åkte då till Gambia och jag var själv hemma m barnen i en vecka  den längsta o jobbigaste veckan i mitt liv, en stor kram till dig, jag minns hur det var!
    Hej Oms!
    Men efter den veckan blev det bättre?? *hoppas hoppas*

Nenne
    BVC säger inget alls, det är väl helt normalt att de skriker men så sjukt jäkla jobbigt! Jag reagerar nog extra starkt på barnskrik, jag vill mest bara gråta själv, alternativt skrika och kasta saker omkring mig.
  • BrudSommar2006

Cicci, hjälp, tarmvred, det låter farligt, hur har du fått det? Ska det inte opereras? Usch, ta hand om dig!

Nenne, strandad finlandsfärja, nej usch.

AM, visst får du följa med, bara trevligt!

• Lapinette

Men nennelainen .. du är ju gul och alldeles kal ... hur kan du bli blå och lurvig??!! Inser att jag måste in på din blogg .. .är den full med harar?

• nennesjuttioåtta

Välkommen hem, Oms!
    Snaily – normalt och normalt, skriker de så mycket måste de väl ha ont någonstans? Jag har ingen aning, men det måste ju vara oerhört stressande och påfrestande.  

• BrudSommar2006

Lapinette, skidåkningen är nu i mars! Sedan åker vi uppåt igen en vecka i sommar som det ser ut nu för att besöka trollskogen och poolariet vid Hundfjället bland annat. Spahelgen blir i höst innan det finns snö och måste inte vara förlagd till fjällvärlden, det bara lutar åt det just nu.

AM, jo Storhogna ligger bra till om inte hemsidan luras alldeles men Nenne tycks ju ha varit där och blev inte avskräckt av en lunch i alla fall!

Jaha, nu har Astrid somnat i mitt knä, jag visste väl att hon inte sovit färdigt.

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2011-01-28 14:47:26 följande:
    Men nennelainen .. du är ju gul och alldeles kal ... hur kan du bli blå och lurvig??!! Inser att jag måste in på din blogg .. .är den full med harar?
    äh, int behöv du de int. Jag bara skrev att det var kaninens år i år och att kölapparna skulle rassla på i en jävla fart (inte ordagrant).

Snaily – om 2 veckor säger du, är det samma helg som tjejvasan så är vi inte hemma men det kanske är mitt i veckan ni åker? Vill träffa underverket!
  • nennesjuttioåtta

BS – Snaily hade ju varit på Storhogna och fått behandling alldeles nyssens t o m, jag var där för 5 år sen. 

• Snartis

Nu ska jag bege mig hemåt, så skönt att det är FREEEDAAAAG

Kram på er alla

• nennesjuttioåtta

hahhaa kommer ihåg att jag lurade en vän att boka rum på ett hotell emd en väldigt fin hemsida med fina stilleben i fönstret bl a. Det var typ heltäckningsmatta i badrummet och jag får lusbett bara jag tänker på det. Inte samma hotell som Tinga är på nu... 

• nennesjuttioåtta

Babysång verkar vara en väldigt tröttsam aktivitet. Pricken har sovit i 3 timmar nu! Jag hoppas han vaknar snart för jag tycker han bör äta *fina ringar på kläderna*

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!