• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Men vad är det med det här barnet, i förmiddags sov hon en kvart och nu i eftermiddag tjugo minuter, suck. Har försökt ta bort förmiddagssömnen men har inte lyckats, då slocknar hon typ sittandes.

• Telis

Tack för input om välling! Än är jag inte övertygad till att byta. Förut åt Televinken en flaska ersättning på kvällen och en flaska välling på natten men nu har han rationaliserat bort den där vällingflaskan på eget bevåg och sover hela natten. Så nu får han ingen välling alls, men eftersom han står sig på kvällsersättningen så känns det inte så viktigt att byta till välling för att den mättar mer. Ersättningen är dessutom baserad på mjölk och han får gröt till frukost så jag tror vi fortsätter med ersättningen ett tag till.

Och vad det gäller fullkorn så sa barnläkaren att det inte funkar lika bra på små barn som på vuxna utan kan ha motsatt effekt, så vi ska undvika fullkornsprodukter för Televinken. Fast det finns ju välling som inte är fullkorn också förstås.

Hej nenne!

Cicci, gumman!! Ta hand om dig!! Tarmvred, är det inte sånt man skjuter hästar för?

BS, så ni ska åka till Sälen nu i vinter, till fjällen i sommar och till fjällen i höst för att gå på spa? Du börjar bli en riktig fjällbrud.

• snaily

Har en Yngla som inte tillåter NÅGON BT-tid men måste ändå svara BS:
    Storhogna är jättemysigt! Men ingen utomhuspool eller stor bubbelpool, vanlig bubbelpool och vanlig pool att simma i. Helt ok, och så har de en massa trevliga spabehandlingar att välja bland. Jag var där i höstas och gjorde en  "mamma-lyx", trevligt.

Snälla någon säg att det stämmer att de är som mest skrikiga vid 7 v ålder för snart orkar jag inte mer. Tror inte det är tillåtet att kalla en bebis så fula saker som jag vill mest hela tiden.

• Liten med Mindre

Snartis - Clinique - har den sån där "smul" funktion? Vill inte få pandaögon den dag jag börjar kunna träna hårt igen (fast som det är nu svettas jag ju av mes-träning med,).

Fiberwig - trodde jag skulle få jättelånga fransar, om man läser beskrivningen. Men då jag inte penslar på mer än 1-2 gånger så blir det fortfarande tunna men svarta fransar. (Behöver inte fylla ut så mycket tycker jag, mest svärta ner dem). Känner mig rätt nöjd och gillar att den inte klumpar, samt att man slipper rengöringsmedel.

O - det bjuds på semlor snart. Undrar om min kropp kanske känner ett behov av det. Har inte haft nåt sötsug på jobbet hittills och jag vet inte om jag äventyrar detta hälsosamma med en semla. Blir ju så lätt beroende...

• fru AM

Låter som ni lugnt kan behålla ersättningen, Telis.
    Så där vid 18 års ålder kan ni spetsa med en slurk konjak bara.

Men vad gör jag här jag ska ju ut och köpa lääääder  för pengarna.

• BrudSommar2006
    fru AM skrev 2011-01-28 14:07:28 följande:
    www.ramundberget.se/vinter/
    och så ser du ordet SPA i liggande menyn uppe mellan bilden och sidhuvudet (trea från vänster)
    Aha, det måste vara det som är förklaringen för jag har också kommit till den där sidan hur många gånger som helst, det är helt vitt för mig mellan bilden och sidhuvudet, jag har inga menyer. Får vänta tills maken och Iris kommer hem från Junibacken så han kan hjälpa mig ändra inställningarna i min dator, det är alls något sånt fel som gör att jag inte begriper hur man hittar dit.
  • Snartis

Liten, japp det stämmer alltså man måste använda varmvatten för att få bort den och då smulas den bort
    otroligt bra för alla väder, träning mm

• nennesjuttioåtta

Lappis – flyg till Östersund och ta sen en hyrbil därifrån. 4 timmar i bil! 
    Liten – långa behöver jag inte, däremot täta och med svärta! Svartsvartelisvart ska det vara!
    Fick mig en semla i onsdags. Mumsfilibabba!
    Snaily – vad säger de på bvc? Stackare!!! Hoppas det vänder nu!!! 

• Lapinette

Varför detta snack om läder ?!

Jag är min Kanebo trogen trots en liten sväng till Dior (som jag tycker är kladd-kladd ... men vad fasen gör man när fransmännen inte upptäckt Kanebo's storhet?).

snaily - skickar en stor kram, låter verkligen superjobbigt och kan inte i min vildaste fantasi förstå hur du mår ... och hoppas jag själv slipper gå igenom samma sak en dag (men det kanske jag får).

• nennesjuttioåtta

nämen, vilka konstiga sidnumreringar det blev nu, de är ju pytte! 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!